Honda NSX 2015: ohořelý prototyp i na videu, prý se mu přehřál motor

Shořivší prototyp budoucí supersportovní Hondy NSX nepotěšil fanoušky ani zástupce automobilky. První hlasy hovoří o přehřátém motoru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda NSX 2015: ohořelý prototyp i na videu, prý se mu přehřál motor

31.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Honda NSX 2015: ohořelý prototyp i na videu, prý se mu přehřál motor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Shořivší prototyp budoucí supersportovní Hondy NSX nepotěšil fanoušky ani zástupce automobilky. První hlasy hovoří o přehřátém motoru.

S kauzou hořících supersportů se v posledních letech potýkají mnozí výrobci a mnohdy i ti, u nichž bychom to čekali snad až na posledním místě. Z těch nejčerstvějších strojů, kterým nešlehaly plameny jen z výfuků, stojí za zmínku například LaFerrari a všemi opěvované Porsche GT3. Zatímco v Itálii byli na něco podobného zvyklí už od modelu 458 Italia, v Německu se s „Fire-Gate“ několika exemplářů smiřovali o dost hůře.

Jenomže před několika dny se do party přidala také Honda, která pilovala svojí nejnovější interpretaci legendárního modelu NSX. Na Severní smyčce Nürburgringu při maximálním využíváním potenciálu jeho revoluční pohonné jednotky se podle přihlížejících začal šířit požár z prostřední části vozu ve velkém jen chvíli poté, co došlo ke dvěma explozím - ty měly souviset s akumulátory hybridní soustavy a bylo by to logické. Jenomže pravý důvod to podle jednoho z tvůrců není.

K ohnivému incidentu totiž prý došlo kvůli přehřátí samotného benzinového šestiválce, kterému dávají chuť do života dvě turbodmychadla. Pokud by prý došlo k výbuchu baterií, testovací posádka by musela zákonitě utrpět vážná zranění a k tomu nedošlo. Řidič i jeho spolujezdec vylezli z vozu bez jediné oděrky a požár zachvátil kabinu až chvíli poté. Nedostatečné chlazení při obrovské zátěži, to bude nakonec zásadní problém - stejně jako u Porsche GT3.

Pokud si vzpomínáte, ve Stuttgartu se pro ostřejší verzi RS, která prochází právě důkladným testováním, rozhodli kvůli požární prevenci pro instalaci dodatečných otvorů v zadních blatnících, to aby měl motor větší šanci zůstat dostatečně chladný i v největším déletrvajícím tempu. Zřejmě se tedy něčemu podobnému nevyhne ani NSX, ale nemá zatím smysl polemizovat, co bude a nebude. Aktuální testovací prototyp prostě shořel na prach a nezbývá se než modlit, aby kvůli tomu nenabral zpoždění při uvádění na trh.


Honda NSX 2015: ohořelý prototyp i na videu, prý se mu přehřál motor - 1 - Honda NSX 2015 pozar na NS 2014 00aHonda NSX 2015: ohořelý prototyp i na videu, prý se mu přehřál motor - 2 - Honda NSX 2015 pozar na NS 2014 00bHonda NSX 2015: ohořelý prototyp i na videu, prý se mu přehřál motor - 3 - Honda NSX 2015 pozar na NS 2014 00c Honda NSX 2015: ohořelý prototyp i na videu, prý se mu přehřál motor - 4 - Honda NSX 2015 pozar na NS 2014 01Honda NSX 2015: ohořelý prototyp i na videu, prý se mu přehřál motor - 5 - Honda NSX 2015 pozar na NS 2014 02Honda NSX 2015: ohořelý prototyp i na videu, prý se mu přehřál motor - 6 - Honda NSX 2015 pozar na NS 2014 03
Honda NSX lehla popelem údajně kvůli přehřátí spalovacího motoru hybridní soustavy. Podobné problémy mělo Porsche s modelem GT3

Zdroj: WorldCarFans

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.