Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda EV-STER: příměstský elektrický jogging
30.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Horkokrevnější příznivci Hondy marně stále čekají na následníky vozů jako NS-X, CR-X nebo S2000. Nový koncept EV-STER na tom asi nic nezmění.
Což o to, maličký sportovní vůz s rozměry jen 3 570 x 1 500 x 1 100 mm a rozvorem 2 325 mm nevypadá špatně a možná by mohl být považován za příštího nástupce ještě menší Hondy Beat s motorem uprostřed z první poloviny 90. let. Háček je v tom, že Beat měl tříválec o objemu jen 656 cm3 se schopností točit 8 100 ot./min., kdežto v EV-STERu (to bude zřejmě kombinace slov Electric Vehicle a roadSTER) tiše piští elektromotor.
Jeho výkon automobilka neprozradila, ale podle jistých indicií nebude vysoký. Honda uvádí, že karoserie byla z převážné části vyrobena z karbonu, takže těžká asi nebude. Přesto je uváděn pouze čas akcelerace z 0 na 60 km/h - 5,0 sekundy opticky vypadá lépe než dvouciferné číslo. Nevyšší rychlost eletrického roadsteru činí 160 km/h a dojezd by měl být 160 km. To se ale lithium-iontové akumulátory budou muset činit, jejich kapacita je jen 10 kWh. Nabíjení by mělo podle Hondy trvat tři hodiny, při připojení na rozvodnou sít s napětím 100 voltů šest hodin.
Elektromotor pohání kola zadní nápravy, takže ačkoli akusticky ani výkonově by EV-STER svému majiteli kolena vzrušením nerozklepal, jízdní vlastnosti by vůbec nemusely být špatné. Navíc podvozek pracuje podle multifunkční digitální obrazovky s adaptivními tlumiči nastavitelnými do jednoho ze tří režimů.
O možné výrobě vozu nebo alespoň aplikaci koncepce pro příští modely se Honda nezmiňuje.











Elektromotor roztáčí zadní kola. S kapacitou baterek jen 10 kWh to ale při jízdě, která je pro sportovní auto adekvátní, asi dlouho nevydrží. Navíc výkon samotného motoru zjevně nebude ohromující...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva