Honda CR-Z iCF Mugen: opravdu sportovní hybrid jde do výroby, známe i cenu (doplněno)

Po zastavení prodeje Civiku Type-R kvůli emisím ztratili fanoušci Hondy i poslední příležitost pořídit si ostrý hatchback. Jako kompenzaci Japonci nabídnou CR-Z upravené sportovní divizí Mugen. Bohužel pouze Britům.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda CR-Z iCF Mugen: opravdu sportovní hybrid jde do výroby, známe i cenu (doplněno)

30.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Honda CR-Z iCF Mugen: opravdu sportovní hybrid jde do výroby, známe i cenu (doplněno)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po zastavení prodeje Civiku Type-R kvůli emisím ztratili fanoušci Hondy i poslední příležitost pořídit si ostrý hatchback. Jako kompenzaci Japonci nabídnou CR-Z upravené sportovní divizí Mugen. Bohužel pouze Britům.

Doplněno 30.11.: Původně jsme vycházeli z neoficiální zprávy, podle níž se měl vůz jmenovat stejně jako koncept. Z Hondy CR-Z Mugen se ale vyklubal model iCF s jiným výkonem a trochu upravenou cenou. Vše podstatné najdete v textu.


Ať to Honda myslela s úsporným „sportovním“ vozem sebelépe, s hybridním CR-Z o výkonu 124 koní konkurenci vrásky na čele nezpůsobila. Maximální rychlost 200 km/h asi není nejhorší, ale akcelerací na stovku kolem deseti vteřin (podmíněnou dobitými akumulátory) nemůže pomýšlet ani na skalp základního Volkswagenu Scirocco 1,4 TSI. A to je VW ještě levnější.

Jen průměrné výkony a zájem, který představám prodejců asi neodpovídá, donutily Hondu představit alespoň malou náplast v podobě novinky CR-Z iCF. Vůz vychází z konceptu sportovní divize Mugen (přesněji té se sídlem v Británii) a jeho šance na sériovou produkci Honda opakovaně označovala za minimální. Tohle už neplatí. Honda oficiálně potvrdila, že od únoru příštího roku bude vůz k mání za 24 tisíc liber, což je v přepočtu asi 720 tisíc korun.

Ta cenovka v librách není náhodná. Jak bývá někdy nemilým zvykem, Japonci uspokojují potřeby převážně britských entuziastů, kterých je zde v poměru k celkovému počtu řidičů asi více než kdekoli jinde v Evropě, nicméně to neznamená, že jinde není o rychlé Hondy, Subaru nebo Mitsubishi zájem. I tentokrát ale zůstane CR-Z iCF pouze na ostrovech. Tedy pokud výrobce znovu nezmění své plány ve prospěch zbytku EU...

O co pravděpodobně přijdeme? Kromě úprav na podvozku, řízení s ostřejším převodem a spoustu optických doplňků včetně nových kol a velkého křídla pak především o kompresor s mezichladičem, který společně s úpravou řídicí jednotky pozvednou výkon patnáctistovky podporované elektromotorem na zajímavějších 175 koní (studie měla až 200 k). Díky této vítané porci výkonu je Honda schopna akcelerovat na stovku za 6,1 s, tedy téměř o tři vteřiny dříve než standardní auto. Maximální rychlost se zvýšila na 210 km/h. Uváděný čas akcelerace ale bude patrně podmíněný i stavem baterek. Hondě Civic Type-R s výkonem 200 koní to na stovku trvalo déle - 6,6 s.


Honda CR-Z iCF Mugen: opravdu sportovní hybrid jde do výroby, známe i cenu (doplněno) - 1 - Honda CR-Z Mugen 02Honda CR-Z iCF Mugen: opravdu sportovní hybrid jde do výroby, známe i cenu (doplněno) - 2 - Honda CR-Z Mugen 03Honda CR-Z iCF Mugen: opravdu sportovní hybrid jde do výroby, známe i cenu (doplněno) - 3 - Honda CR-Z Mugen 04Honda CR-Z iCF Mugen: opravdu sportovní hybrid jde do výroby, známe i cenu (doplněno) - 4 - Honda CR-Z Mugen 05Honda CR-Z iCF Mugen: opravdu sportovní hybrid jde do výroby, známe i cenu (doplněno) - 5 - Honda CR-Z Mugen 06
Když už ne vysokootáčkový dvoulitr, pak alespoň menší 1,5 s kompresorem. Proč ale ne pro kontinentální Evropu?

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.