Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda CR-V 2012: předobraz nové generace odhalen (doplněno)
25.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Honda odhalila první fotografii a detaily k nové generaci modelu CR-V. NNa trhu objeví již příští rok a minimálně designovou revoluci podle všeho nepřinese.
Doplněno 26.7.: Přidali jsme informace o budoucnosti americké i evropské verze vozu a další detaily přímo od Hondy.
Nová Honda CR-V pro rok 2012 se ukazuje už nyní, přestože se objeví u dealerů až příští rok. Automobilka sice vyobrazeném vozu říká koncept, ale lze předpokládat, že mnoho změn produkční provedení již nepotká. Po důkladnějším zkoumání přiloženého snímku pravděpodobně i vy dojdete k závěru, že sériové provedení nedostane zatmavená přední světla, drobná vnější zpětná zrcátka, leskle černé nástavce bočních prahů a lemů blatníků, ani tak velká kola z lehkých slitin.
Po těchto či jiných obdobných úpravách bude nové CR-V představovat klasické SUV s minimem výstřelků - je zjevné, že vzhledově vyjde ze současné generace, které přidá trochu moderněji střižených linií. Zásadní novinkou ovšem je, že CR-V má na přání dostat třetí řadu sedadel a převážet tak až osm cestujících. Tato výhoda se bude Hondě hodit zvlášť proti konkurenční Toyotě RAV4, které tuto možnost také nabízí.
Současné CR-V je na trhu již mnoho let, ale stále patří ke stálicím prodejů ve třídě středně velkých SUV. Současná produkce se pohybuje na úrovni 200 tisíc vozů ročně a dá se očekávat, že toto číslo po příchodu nového modelu poroste. Tedy pokud Honda něco výrazně nepokazí. Jak jsme ale již zmínili, revoluci automobilka podle všeho nechystá a u nové generace zůstane věrná hodnotám, které reprezentuje dnešní CR-V. Automobilka navíc potvrdila, že ani záď, která na dosud jediném uvolněném snímku „konceptu” není téměř vůbec vidět, nedozná oproti dnešnímu provedení větších změn. Má dostat pouze výraznější styl, který se bude lépe lépe hodit k ostatním designovým liniím novinky.
O vnitřku vozu zatím nevíme mnoho, Honda pouze uvedla, že na rozdíl od vnějšku bude pojatý zcela nově a nabídne více prostoru pro cestující i zavazadlový prostor s níže položenou podlahou.
Od nového modelu můžeme ve standardu očekávat pohon předních kol a pro Ameriku také atmosférický motor o objemu 2,4 litru a výkonu okolo 200 koní, který známe ze současných modelů Hondy. V Evropě za základ dozajista poslouží méně objemný agregát, patrně některý z těch, který automobilka nabízí již dnes. Honda totiž svými slovy avizovala, že se při jejich vývoji zrovna nepředře. Očekávat tedy můžeme jen mírnou evoluci v podobě snížení normované spotřeby paliva. V případě amerického modelu Honda mluví o 8,4 l/100 km v dálničním tempu 130 km/h a 11,2 l/100 km v městském cyklu.
V případě nového CR-V ale rovněž čekáme výměnu starých pětirychlostních automatických převodovek za nové šetirychlostní. O manuálních převodovkách zatím nepadlo ani slovo a stejně tak je tomu v případě dieselových agregátů, jenž se opět budou týkat pouze Evropy.
Automobilka dále dodala jen tolik, že koncept nové CR-V poprvé představí veřejnosti v září na Orange County International Auto Show v kalifornském Anaheimu. V Americe by se sériové provedení mělo dostat do prodeje ještě letos, v Evropě pak až na podzim 2012. Předpokládáme tedy, že produkční podobu americké verze uvidíme nejpozději na listopadovém autosalonu v Los Angeles. Další detaily se zřejmě dozvíme již brzy a samozřejmě vás o nich budeme informovat.


Nová Honda CR-V zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins