Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic WTCC 2014 odhalena, ukazuje i část finální podoby nového Type-R
3.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Příběh nového Type-R sledujeme pozorně. Od fotek prototypu s prvními informacemi o výkonu 300 koní a skvělých časech na Ringu až po WTCC.
Před nedávnem jsme vám ukázali fotografie a videa předprodukčního Civicu Type-R s tím, že by novinka měla dostat přeplňovaný čtyřválec o výkonu 300 koní a udržet si hmotnost na celkem nízkých 1 330 kilogramech, což by ve spolupráci se zbytek vozu stačilo na pokoření času osmi minut na Nordschleife. A teď je tu nový vůz Hondy pro příští sezonu šampionátu cestovních vozů, s nímž by silniční verze Type R měla sdílet motor.
Civic WTCC 2014 je příznačný jednak pořádně vytaženými blatníky a obrovským křídlem, ale jakmile od toho a dalších detailů jako třeba nápisů Castrol (sponzor Hodny) odhlédneme, dokážeme si CTR představit lépe než předtím. Širší rozchod kol, nějaké střízlivější aerodynamické doplňky a samozřejmě slabší motor - nepředpokládáme, že by se silniční verze pochlubila výkonem 285 kW, jakým disponuje závoďák pro souboje o znovuzískání titulu mistra světa týmu JAS Motorsport. S takovou výbavou budou na tratích nakládat jezdci Gabriele Tarquini a Tiago Monteiro, posléze se k nim přidají i privátní týmy.
Silniční provedení s dlouhou historií ovšem s největší pravděpodobností dostane namísto dříve avizovaného dvoulitru právě motor z WTCC, samozřejmě o nižším výkonu. Jedná se o jednotku HR412E s objemem 1,6 litru, turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu. Sama Honda přiznává, že vývoj nového motoru pro závodní aplikaci by ráda zužitkovala i za ploty okruhů. No tak to jsme tedy zvědaví, protože šestnáctistovka s výkonem 300 koní je ještě extrémnější než dvoulitr s 360 koňmi v Mercedesu A45 AMG.
Odmysleme si jen to obří křídlo, kola a macaté blatníky. Pak by to mohl být nový Type-R
Fotografie prototypu Honda Civic Type-R 2015
Na Nordschleife pod 8 minut? Věříme, že s tím nový Type-R nebude mít problém.
Zdroj: Crash.net, Motortrend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
včera - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Nejnovější články
- Pokud vám nové Audi A6 připadá otřesné, nejste sami. Slavný designér na něm vidí jedinou pozitivní věc: Autora už vyhodili
včera - Němečtí socialisté mají skvělý plán, domácí automobilový průmysl prý zachrání návratem dotací na elektromobily
včera - SUV Alfy Romeo ukázalo cenu hybridizace. Jen s benzinovým motorem je o statisíce levnější, u nás se potichu prodává i s dieselem
včera - K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci”
včera - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva