Honda Civic v Evropě opravdu dostane malý diesel 1,6 i-DTEC

Nabídka motorů pro novou Hondu Civic se skoro vůbec neodlišuje od pohonných jednotek výběhového modelu. Nyní s jistotou víme, že se to brzy změní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda Civic v Evropě opravdu dostane malý diesel 1,6 i-DTEC

21.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Honda Civic v Evropě opravdu dostane malý diesel 1,6 i-DTEC

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nabídka motorů pro novou Hondu Civic se skoro vůbec neodlišuje od pohonných jednotek výběhového modelu. Nyní s jistotou víme, že se to brzy změní.

Japonská automobilka Honda nemá tak velké zdroje na vývoj, aby si mohla dovolit nabízet pro každou modelovou řadu tolik motorů, jak to předvádí kupříkladu Opel nebo Volkswagen. Třeba proto se odcházející Honda Civic prodávala pouze s jedním dieselem a to navíc relativně velkým, o objemu 2,2 litru, protože byl primárně vyvíjen pro Accord. Podobná rozhodnutí ale mají svá úskalí a to si uvědomuje i Honda.

Navíc po příchodu Insightu vypadl z nabídky Civic Hybrid a Honda nutně potřebovala pro tuto typovou řadu nějaký model s nízkou spotřebou i emisemi. Spekulovalo se o menším dieselu, což se nyní potvrdilo jako správný předpoklad. Pod kapotou Civiku označovaného poněkud kontroverzně za novou devátou generaci dorazí jednotka 1,6 i-DTEC. Dieselovou šestnáctistovku totiž potvrdilo zastoupení japonské automobilky v Holandsku.

Výkon a točivý moment patří v této chvíli mezi neznámé veličiny, ale mluvčí nizozemského zastoupení značky Honda po přemlouvání něco naznačila: „Jeho výkony budou konkurenceschopné“ a po dalším naléhání připustila, že by to mohlo být „někde mezi 110 až 120 koňmi“. Což by odpovídalo parametrům pohonných jednotek 1,6 TDCi montovaných do vozů koncernu PSA a Ford. Spotřebu neprozradila, ale opět nepřímo naznačila. Emise CO2 by se měly dostat pod 100 g/km a to vychází na méně než 4 litry nafty na 100 km.

Pokud Honda po tomto informačním úniku neprozradí více, detailní specifikace budou k mání patrně až na ženevském autosalonu. Je totiž málo pravděpodobné, že by se Honda chlubila dieselem před domácím publikem na nadcházejícím tokijském autosalonu. To má totiž vznětové motory v lásce ještě méně než zákazníci ve Spojených státech.


Honda Civic v Evropě opravdu dostane malý diesel 1,6 i-DTEC - 1 - Honda Civic 9 generace 2012 06Honda Civic v Evropě opravdu dostane malý diesel 1,6 i-DTEC - 2 - Honda Civic 9 generace 2012 07Honda Civic v Evropě opravdu dostane malý diesel 1,6 i-DTEC - 3 - Honda Civic 9 generace 2012 08Honda Civic v Evropě opravdu dostane malý diesel 1,6 i-DTEC - 4 - Honda Civic 9 generace 2012 09Honda Civic v Evropě opravdu dostane malý diesel 1,6 i-DTEC - 5 - Honda Civic 9 generace 2012 10Honda Civic v Evropě opravdu dostane malý diesel 1,6 i-DTEC - 6 - Honda Civic 9 generace 2012 12
Výkon nového motoru 1,6 i-DTEC by se měl pohybovat mezi 110 a 120 koňmi, emise spadnou pod 100 g/km

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.