Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic v Evropě opravdu dostane malý diesel 1,6 i-DTEC
21.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nabídka motorů pro novou Hondu Civic se skoro vůbec neodlišuje od pohonných jednotek výběhového modelu. Nyní s jistotou víme, že se to brzy změní.
Japonská automobilka Honda nemá tak velké zdroje na vývoj, aby si mohla dovolit nabízet pro každou modelovou řadu tolik motorů, jak to předvádí kupříkladu Opel nebo Volkswagen. Třeba proto se odcházející Honda Civic prodávala pouze s jedním dieselem a to navíc relativně velkým, o objemu 2,2 litru, protože byl primárně vyvíjen pro Accord. Podobná rozhodnutí ale mají svá úskalí a to si uvědomuje i Honda.
Navíc po příchodu Insightu vypadl z nabídky Civic Hybrid a Honda nutně potřebovala pro tuto typovou řadu nějaký model s nízkou spotřebou i emisemi. Spekulovalo se o menším dieselu, což se nyní potvrdilo jako správný předpoklad. Pod kapotou Civiku označovaného poněkud kontroverzně za novou devátou generaci dorazí jednotka 1,6 i-DTEC. Dieselovou šestnáctistovku totiž potvrdilo zastoupení japonské automobilky v Holandsku.
Výkon a točivý moment patří v této chvíli mezi neznámé veličiny, ale mluvčí nizozemského zastoupení značky Honda po přemlouvání něco naznačila: „Jeho výkony budou konkurenceschopné“ a po dalším naléhání připustila, že by to mohlo být „někde mezi 110 až 120 koňmi“. Což by odpovídalo parametrům pohonných jednotek 1,6 TDCi montovaných do vozů koncernu PSA a Ford. Spotřebu neprozradila, ale opět nepřímo naznačila. Emise CO2 by se měly dostat pod 100 g/km a to vychází na méně než 4 litry nafty na 100 km.
Pokud Honda po tomto informačním úniku neprozradí více, detailní specifikace budou k mání patrně až na ženevském autosalonu. Je totiž málo pravděpodobné, že by se Honda chlubila dieselem před domácím publikem na nadcházejícím tokijském autosalonu. To má totiž vznětové motory v lásce ještě méně než zákazníci ve Spojených státech.
Výkon nového motoru 1,6 i-DTEC by se měl pohybovat mezi 110 a 120 koňmi, emise spadnou pod 100 g/km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
5.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva