Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic v Evropě opravdu dostane malý diesel 1,6 i-DTEC
21.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nabídka motorů pro novou Hondu Civic se skoro vůbec neodlišuje od pohonných jednotek výběhového modelu. Nyní s jistotou víme, že se to brzy změní.
Japonská automobilka Honda nemá tak velké zdroje na vývoj, aby si mohla dovolit nabízet pro každou modelovou řadu tolik motorů, jak to předvádí kupříkladu Opel nebo Volkswagen. Třeba proto se odcházející Honda Civic prodávala pouze s jedním dieselem a to navíc relativně velkým, o objemu 2,2 litru, protože byl primárně vyvíjen pro Accord. Podobná rozhodnutí ale mají svá úskalí a to si uvědomuje i Honda.
Navíc po příchodu Insightu vypadl z nabídky Civic Hybrid a Honda nutně potřebovala pro tuto typovou řadu nějaký model s nízkou spotřebou i emisemi. Spekulovalo se o menším dieselu, což se nyní potvrdilo jako správný předpoklad. Pod kapotou Civiku označovaného poněkud kontroverzně za novou devátou generaci dorazí jednotka 1,6 i-DTEC. Dieselovou šestnáctistovku totiž potvrdilo zastoupení japonské automobilky v Holandsku.
Výkon a točivý moment patří v této chvíli mezi neznámé veličiny, ale mluvčí nizozemského zastoupení značky Honda po přemlouvání něco naznačila: „Jeho výkony budou konkurenceschopné“ a po dalším naléhání připustila, že by to mohlo být „někde mezi 110 až 120 koňmi“. Což by odpovídalo parametrům pohonných jednotek 1,6 TDCi montovaných do vozů koncernu PSA a Ford. Spotřebu neprozradila, ale opět nepřímo naznačila. Emise CO2 by se měly dostat pod 100 g/km a to vychází na méně než 4 litry nafty na 100 km.
Pokud Honda po tomto informačním úniku neprozradí více, detailní specifikace budou k mání patrně až na ženevském autosalonu. Je totiž málo pravděpodobné, že by se Honda chlubila dieselem před domácím publikem na nadcházejícím tokijském autosalonu. To má totiž vznětové motory v lásce ještě méně než zákazníci ve Spojených státech.






Výkon nového motoru 1,6 i-DTEC by se měl pohybovat mezi 110 a 120 koňmi, emise spadnou pod 100 g/km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 8 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 11 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva