Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic 1,6 i-DTEC zná své ceny ve Španělsku, u nás bude o něco dražší než 1,8 i-VTEC
18.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka má dorazit na jaře se spotřebou 3,8 l/100 km. V tuzemských showroomech by v základu měla stát okolo 450 000 Kč.
Devátá generace Hondy Civic nemá na evropském trhu na růžích ustláno. Její design nespadá zrovna do ranku obecně líbivých, v případě pohonných jednotek pak převažují spíše benzinové agregáty než turbodiesely. Obojí však japonská automobilka hodlá změnit. O příchodu nového stylistického kitu jsme vás již informovali, stejně jako se nějakou chvíli ví o novém 1,6litrovém motoru i-DTEC určeném především pro Evropu.
Jeho parametry asi sotva překvapí, zaměřeny jsou totiž zejména na co nejnižší papírovou spotřebu a emise. V průměru byste tak měli spotřebovat jen 3,6 l/100 km, což odpovídá 94 gramům CO2 na km. Realita bude asi jinde, ale to nyní nechme stranou. Platit by měl nejvyšší výkon 120 koní, točivý moment 300 Nm, zrychlení z klidu na stovku za 10,5 s a nejvyšší rychlost 207 km/h.
To jsou již dávno známá data, mezi nimiž chyběl pouze jediný údaj. Cena. Ta je sice pro český trh neznámou i nadále, docela dobrou nápovědu nám ovšem přináší Španělsko, kde jde Civic 1,6 i-DTEC do prodeje již příští měsíc. Startovat přitom bude na částce 21 300 Eur (cca 532 500 Kč) za výbavu Comfort, která stejně jako všechny úrovně již ve standardu zahrnuje systém start/stop. To samo o sobě vodítkem není, za tuto cenu (ona ale neplatí ani ve Španělsku, je to ceníková cifra) by tu Honda neprodala ani auto.
Abychom tedy mohli určit očekávatelnou částku pro ČR, je třeba cenově porovnat známé verze na obou stranách. Ideálně tedy model 2,2 i-DTEC, který stejně jako 1,6 i-DTEC není ve Španělsku ovlivněn dodatečnou lokální daní za nadlimitní spotřebu/emise CO2 (4,75 %), a to nejlépe ve výbavě Sport, v níž je dodávána i dieselová jedna-šestka. Model 2,2 i-DTEC Sport vyjde ve Španělsku na 25 000 Eur, 1,6 i-DTEC Sport pak na 23 200 Eur. Tím jsme u rozdílu 1 800 Eur, tedy asi 45 000 Kč, které můžeme snadno přenést do českého ceníku.
Tento rozdíl by znamenal základní českou cenu Hondy Civic 1,6 i-DTEC S bez dodatečných slev okolo okolo 454 000 Kč, díky čemuž se nový turbodiesel dostává nad úroveň verze 1,8 i-VTEC o výkonu 142 koní. To zní poněkud troufale, ale snad už jsme si i zvykli na to, že diesel jsou navzdory citelně nižšímu výkonu a dalším nevýhodám i dražší než výkonnější benzinové motory a presto se prodávají - kvůli nižší spotřebě.
Je možné, že místní dovozce nakonec přijde s atraktivnější cenovou politikou, ale cena nižší o 45 tisíc oproti výkonnějšímu dieselu 2,2 smysl dává a zapadá i do zbytku cenové nabídky Hondy. Přesné české ceny se snad dozvíme co nevidět.

















Nová naftová šestnáctistovka pod kapotou Civicu se již dopracovala do prodeje, tedy alespoň v některých evropských zemích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva