Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic 1,6 i-DTEC zná své ceny ve Španělsku, u nás bude o něco dražší než 1,8 i-VTEC
18.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka má dorazit na jaře se spotřebou 3,8 l/100 km. V tuzemských showroomech by v základu měla stát okolo 450 000 Kč.
Devátá generace Hondy Civic nemá na evropském trhu na růžích ustláno. Její design nespadá zrovna do ranku obecně líbivých, v případě pohonných jednotek pak převažují spíše benzinové agregáty než turbodiesely. Obojí však japonská automobilka hodlá změnit. O příchodu nového stylistického kitu jsme vás již informovali, stejně jako se nějakou chvíli ví o novém 1,6litrovém motoru i-DTEC určeném především pro Evropu.
Jeho parametry asi sotva překvapí, zaměřeny jsou totiž zejména na co nejnižší papírovou spotřebu a emise. V průměru byste tak měli spotřebovat jen 3,6 l/100 km, což odpovídá 94 gramům CO2 na km. Realita bude asi jinde, ale to nyní nechme stranou. Platit by měl nejvyšší výkon 120 koní, točivý moment 300 Nm, zrychlení z klidu na stovku za 10,5 s a nejvyšší rychlost 207 km/h.
To jsou již dávno známá data, mezi nimiž chyběl pouze jediný údaj. Cena. Ta je sice pro český trh neznámou i nadále, docela dobrou nápovědu nám ovšem přináší Španělsko, kde jde Civic 1,6 i-DTEC do prodeje již příští měsíc. Startovat přitom bude na částce 21 300 Eur (cca 532 500 Kč) za výbavu Comfort, která stejně jako všechny úrovně již ve standardu zahrnuje systém start/stop. To samo o sobě vodítkem není, za tuto cenu (ona ale neplatí ani ve Španělsku, je to ceníková cifra) by tu Honda neprodala ani auto.
Abychom tedy mohli určit očekávatelnou částku pro ČR, je třeba cenově porovnat známé verze na obou stranách. Ideálně tedy model 2,2 i-DTEC, který stejně jako 1,6 i-DTEC není ve Španělsku ovlivněn dodatečnou lokální daní za nadlimitní spotřebu/emise CO2 (4,75 %), a to nejlépe ve výbavě Sport, v níž je dodávána i dieselová jedna-šestka. Model 2,2 i-DTEC Sport vyjde ve Španělsku na 25 000 Eur, 1,6 i-DTEC Sport pak na 23 200 Eur. Tím jsme u rozdílu 1 800 Eur, tedy asi 45 000 Kč, které můžeme snadno přenést do českého ceníku.
Tento rozdíl by znamenal základní českou cenu Hondy Civic 1,6 i-DTEC S bez dodatečných slev okolo okolo 454 000 Kč, díky čemuž se nový turbodiesel dostává nad úroveň verze 1,8 i-VTEC o výkonu 142 koní. To zní poněkud troufale, ale snad už jsme si i zvykli na to, že diesel jsou navzdory citelně nižšímu výkonu a dalším nevýhodám i dražší než výkonnější benzinové motory a presto se prodávají - kvůli nižší spotřebě.
Je možné, že místní dovozce nakonec přijde s atraktivnější cenovou politikou, ale cena nižší o 45 tisíc oproti výkonnějšímu dieselu 2,2 smysl dává a zapadá i do zbytku cenové nabídky Hondy. Přesné české ceny se snad dozvíme co nevidět.

















Nová naftová šestnáctistovka pod kapotou Civicu se již dopracovala do prodeje, tedy alespoň v některých evropských zemích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 2 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 3 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 5 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 6 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.