Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic 1,6 i-DTEC zná své ceny ve Španělsku, u nás bude o něco dražší než 1,8 i-VTEC
18.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka má dorazit na jaře se spotřebou 3,8 l/100 km. V tuzemských showroomech by v základu měla stát okolo 450 000 Kč.
Devátá generace Hondy Civic nemá na evropském trhu na růžích ustláno. Její design nespadá zrovna do ranku obecně líbivých, v případě pohonných jednotek pak převažují spíše benzinové agregáty než turbodiesely. Obojí však japonská automobilka hodlá změnit. O příchodu nového stylistického kitu jsme vás již informovali, stejně jako se nějakou chvíli ví o novém 1,6litrovém motoru i-DTEC určeném především pro Evropu.
Jeho parametry asi sotva překvapí, zaměřeny jsou totiž zejména na co nejnižší papírovou spotřebu a emise. V průměru byste tak měli spotřebovat jen 3,6 l/100 km, což odpovídá 94 gramům CO2 na km. Realita bude asi jinde, ale to nyní nechme stranou. Platit by měl nejvyšší výkon 120 koní, točivý moment 300 Nm, zrychlení z klidu na stovku za 10,5 s a nejvyšší rychlost 207 km/h.
To jsou již dávno známá data, mezi nimiž chyběl pouze jediný údaj. Cena. Ta je sice pro český trh neznámou i nadále, docela dobrou nápovědu nám ovšem přináší Španělsko, kde jde Civic 1,6 i-DTEC do prodeje již příští měsíc. Startovat přitom bude na částce 21 300 Eur (cca 532 500 Kč) za výbavu Comfort, která stejně jako všechny úrovně již ve standardu zahrnuje systém start/stop. To samo o sobě vodítkem není, za tuto cenu (ona ale neplatí ani ve Španělsku, je to ceníková cifra) by tu Honda neprodala ani auto.
Abychom tedy mohli určit očekávatelnou částku pro ČR, je třeba cenově porovnat známé verze na obou stranách. Ideálně tedy model 2,2 i-DTEC, který stejně jako 1,6 i-DTEC není ve Španělsku ovlivněn dodatečnou lokální daní za nadlimitní spotřebu/emise CO2 (4,75 %), a to nejlépe ve výbavě Sport, v níž je dodávána i dieselová jedna-šestka. Model 2,2 i-DTEC Sport vyjde ve Španělsku na 25 000 Eur, 1,6 i-DTEC Sport pak na 23 200 Eur. Tím jsme u rozdílu 1 800 Eur, tedy asi 45 000 Kč, které můžeme snadno přenést do českého ceníku.
Tento rozdíl by znamenal základní českou cenu Hondy Civic 1,6 i-DTEC S bez dodatečných slev okolo okolo 454 000 Kč, díky čemuž se nový turbodiesel dostává nad úroveň verze 1,8 i-VTEC o výkonu 142 koní. To zní poněkud troufale, ale snad už jsme si i zvykli na to, že diesel jsou navzdory citelně nižšímu výkonu a dalším nevýhodám i dražší než výkonnější benzinové motory a presto se prodávají - kvůli nižší spotřebě.
Je možné, že místní dovozce nakonec přijde s atraktivnější cenovou politikou, ale cena nižší o 45 tisíc oproti výkonnějšímu dieselu 2,2 smysl dává a zapadá i do zbytku cenové nabídky Hondy. Přesné české ceny se snad dozvíme co nevidět.
Nová naftová šestnáctistovka pod kapotou Civicu se již dopracovala do prodeje, tedy alespoň v některých evropských zemích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva