Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km

Japonská značka dále postupně odtajňuje detaily konstrukce i provozních parametrů nové hliníkové šestnáctistovky spalující naftu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km

8.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská značka dále postupně odtajňuje detaily konstrukce i provozních parametrů nové hliníkové šestnáctistovky spalující naftu.

Dieselový čtyřválec 2,2 i-DTEC od Hondy vykazuje ve srovnání se zbytkem motorizací nejlepší průměrnou spotřebu jen 4,2 litru na 100 km a současně nabízí nejlepší dynamiku - zrychlením z 0-100 za 8,3 s o půl vteřiny překonává nejsilnější zážehovou jednotku 1,8 i-VTEC. Potíž je akorát v tom, že tato pohonná jednotka není zrovna levná. K pořízení základní naftové verze potřebujete minimálně půl milionu, tedy asi o 70 tisíc více oproti benzínové osmnáctistovce. Nepoměr mezi cenou a provozními náklady má nyní napravit vznětový čtyřválec 1,6 i-DTEC, který jsme již několikrát zmiňovali a momentálně o něm píšeme opět z důvodu dostupnosti nových informací.

Výkony nového agregátu patřícího do rodiny připravovaných motorů Earth Dreams už pár dní známe, nyní máme data o příslušných otáčkách a pár dalších údajů. Nová šestnáctistovka produkuje 120 koní při 4 000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 300 newtonmetrů odevzdá při 2 000 ot./min. Honda zároveň prozradila očekávané emise CO2, které by v případě tohoto motoru (v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou) neměly překročit hranici 100 g/km a udávaná spotřeba by se měla pohybovat kolem 3,8 l/100 km.

Automobilka se rovněž pochlubila hmotností nového agregátu. Díky použití hliníku váží 170 kg, což je podle Hondy méně nejenom ve srovnání s verzí 2,2 l, ale dokonce ve srovnání s kýmkoliv v této objemové třídě. V Japonsku již probíhají první testovací jízdy, o čemž svědčí i uvolněné fotografie. Názory na 1,6 i-DTEC jsou zatím vesměs pozitivní, nicméně velmi stručné. Prozatím je vyzdvihováno slušné odhlučnění a velmi jemný náběh turbodmychadla.

V Evropě se nová šestnáctistovka ukáže až v příštím roce a Honda se zatím nevyjádřila, zdali má být náhradou za 2,2 l anebo se mají v modelu Civic navzájem doplňovat. Vzhledem ke schopnostem výkonnějšího agregátu by ovšem asi byla škoda, kdyby se jednalo o nástupce. Tím spíše, když si Honda dala tu práci a větší motor do nové generace namontovala. To by bylo asi to nejkratší angažmá nějaké pohonné jednotky vůbec.


Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km - 1 - Honda Civic 16 i-DTEC 03Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km - 2 - Honda Civic 16 i-DTEC 01Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km - 3 - Honda Civic 16 i-DTEC 02
Malý diesel patří do nové generace motorů Earth Dreams

Zdroj: AutoWeek

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.