Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic 1,6 i-DTEC má svou českou cenu, je vážně o dost vyšší než u benzinové 1,8
2.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Chce to velkou oddanost dieselům nebo nízké spotřebě, abyste si za chybějících 22 koní připlatili 35 tisíc Kč. Tolik musíte dát za nový diesel oproti 1,8 i-VTEC.
Občas nám píšete, abychom zbytečně nečeřili vodu zveřejňováním zahraničních cen toho kterého modelu, neboť jsou vzhledem k odlišným podmínkám na trhu, jiným výbavám, zdanění a dalším faktorům tak odlišné od českých, že pro nás stejně nejsou relevantní. Souhlasili bychom, kdybychom je slepě papouškovali, ze zahraničních ceníků se ale s použitím trochy zdravého rozumu dají české ceny vcelku přesně odhadnout s velkým časovým předstihem a dnešní případ je toho docela dobrým důkazem.
Týká se aktuální Hondy Civic s motorem 1,6 i-DTEC, který se světu v několika krocích představil loni. Není to první diesel pod kapotou vozu, dosavadní 2,2 i-DTEC hrál ale zároveň roli vůbec nejsilnější a také daleko nejdražší motorizace, což jeho prodejní potenciál přirozeně snižovalo. I proto automobilka přišla právě s menší jedna-šestkou, která je nejen méně objemná a výkonná, ale také podstatně lehčí (skoro o 50 kg) a o něco úspornější.
Jak pod kapotou Civicu funguje, to zjistíme až časem, kolik stojí ale víme už nyní. No, vlastně to takřka přesně víme už skoro od ledna, čímž se můžeme vrátit k úvodu tohoto článku. Právě v lednu jsme vám představili španělské ceny Civicu 1,6 i-DTEC, které se na první pohled zdály být irelevantní. Porovnáním cifer, které je třeba si připravit na další verze, jsme ale dospěli k tomu, že by vůz novým motorem měl v našich končinách přijít na necelých 460 tisíc Kč. To se v podstatě potvrdilo, české ceny jsou ale nepatrně vyšší - na základní provedení S si musíte připravit přesně 464 000 Kč, za výbavu Comfort se připlácí 20, za Sport dalších 30 a za Exclusive ještě dalších 50 tisíc Kč, a tak cenové rozpětí základních provedení končí na hodnotě 546 000 Kč.
Ceny to tedy nejsou zrovna nízké, pokud je srovnáme třeba s částkami, které je třeba si připravit na Hyundai i30 se srovnatelným 1,6 CRDi (začínají na 396 tisících za variantu s 81 kW, Civic má 88 kW). Zajímavé je ale i to, že jsou výrazně vyšší než za vrcholnou benzinovou motorizaci 1,8i, která na nás svého času udělala lepší dojem než diesel, a to nejen kvůli motoru. Nejde tedy o nic nového ani překvapivého, přesto jsme ale očekávali menší rozdíl než 35 tisíc korun - 1,8i je díky vyššímu výkonu i o 100 kg nižší hmotnosti dynamicky na podstatně vyšší úrovni (zrychlení 0-100 km/h je lepší o 1,5 sekundy).
Každý si ale musí sám zvážit, co je v pro něj v autě nejpodstatnější. V případě zájmu o nový dieselový Civic si můžete prostudovat jeho kompletní aktualizovaný ceník (PDF, 2,9 MB), kde najdete rovněž částky, které je třeba si připravit na skromnou paletu příplatkových prvků.
Civic s novým malým dieselem 1,6 i-DTEC se oficiálně prodává i u nás. Kdysi testovaná a povedená 1,8 i-VTEC se nám ale zdá být lepší nabídkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus