Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hasiči museli použít přes 45 tisíc litrů vody, aby uhasili jediný požár Tesly po banálním incidentu
20.11.2022 | Petr Miler
Hlasy hasičů varujících před požáry elektrických aut jsou dokola ignorovány, toto je jen připomíná. Je sice možné, že požárů elektromobilů je vzhledem k jejich stáří statisticky zásadně méně, ale co je to platné, když jednou stejně zestárnou? A jejich hašení je zjevně noční můrou?
Požárům elektrických aut je přirozeně věnována větší pozornost než v případě těch spalovacích. Není to žádná konspirace, jde o novou věc vzbuzující obavy, a tak se o ni lidé více zajímají. A proto o nich média také více informují. Čistě počet článků a reportáží věnovaných těmto událostem tak nemusí podávat věrný obrázek o rizicích spojených s požáry s tím či oním vozem.
Už tedy víme, že požárů elektromobilů je dramaticky méně nejen absolutně, ale i relativně z hlediska pravděpodobnosti vzplanutí. To je fakt, na jiný ale pravidelně upozorňují pojišťovny - když vezmeme v potaz pravděpodobnost požáru spojenou s různými typy vozů stejného věku, situace se rázem srovnává a pravděpodobnost požáru je velmi podobná. V případě spalovacích aut jsou totiž případy spontánního vzplanutí spojené hlavně s dekády starými auty, která jsou v případě elektrických modelů prakticky neexistující věcí.
Jak bude situace vypadat za 15 nebo 20 let, se uvidí, pokud tedy tou dobou budou současné elektromobily ve větší míře ještě jezdit. Jedno je ale jasné už teď - požáry elektroaut jsou událostmi úplně jiného kalibru.Hasiči před tím hlasitě varují už dlouhá léta, nasloucháno jim ale příliš není. A nyní jejich slova připomněla další nehoda, kterou se museli zabývat.
Odehrála se na dálnici 80 v americké Pensylvánii, i když nehoda... Autu se nestalo v podstatě nic, posádka hovoří pouze o tom, že přejela nějaký předmět na silnici. Ten ale poškodil spodek vozu s baterií dost na to, aby auto vzplálo a za pár hodin z něj nezbylo nic. Posádce se naštěstí nic nestalo, hasiči ale informují, že museli použít 12 000 galonů vody (přes 45 tisíc litrů, to je asi půlroční spotřeba vody jedné mladé rodiny), aby oheň dostali pod kontrolu. Pro srovnání - na uhašení spalovacího vozu v průměru podle nich stačí 500 galonů (asi 1 900 litrů) vody. To je dramatický rozdíl, který znamená spoustu kontaminované životodárné tekutiny, emisí apod.
Nemá smysl z toho dělat dalekosáhlé závěry, i podle samotných hasičů to ale přidává poměrně důležitý argument do debaty o ekologičnosti a také skutečné „udržitelnosti” těchto aut. Pakliže každý požár kvůli banální nehodě vyžaduje takové nasazení zdrojů, jak vůbec bude možné se takovými věcmi rozumně zabývat, bude-li elektromobilů v rámci světové flotily aut víc než pár promile? Takový je současný stav, například v České republice jsou elektromobilů v provozu dvě promile. A to se mezi všechna auta započítáváme jen ta osobní a lehká užitková...






Z Tesly Model S po požáru Pensylvánii nezbylo prakticky vůbec nic. Jeho uhašení si vyžádalo mimořádné nasazení hasičů a přes 45 tisíc litrů vody, i když na začátku všeho stál jen kontakt s menším předmětem ležícím na silnici. Foto: Morris Township Volunteer Fire Company, CC0 Public Domain
Zdroj: Morris Township Volunteer Fire Company
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva