Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hammond: „Na internetu si můžeme dělat cokoli.” A ze 4. epizody TGT zmizela půlka
18.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Představa Clarksona, Hammonda a Maye o tom, že u Amazonu nebudou svázáni cenzurou, rychle bere za své. Pokud tedy takovou představu vůbec měli.
Účinkování Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye v Top Gearu bylo svázáno s mnoha různými aférami a aférkami. Nechme nyní stranou, že oproti představám stěžovatelů spíše pomáhaly zvýšit viditelnost a popularitu celého pořadu, podstatné nyní je, že tento stav byl do značné míry vnímán jako projev nepoddajného tria svéhlavých novinářů v nitru jinak konzervativní BBC. Jakési rebelantství má pro část auditoria vždy své kouzlo a tento případ nebyl výjimkou.
Když se cesty Clarksona a spol. s BBC rozešly, leckdo si to vykládal také jako cestu k větší tvůrčí svobodě. Takové pocity podporovalo i trio samo, když zejména Richard Hammond byl opakovaně citován, kterak říká větu jako: „Teď jsme na internetu, můžeme si dělat co chceme...” A nakonec i sám Clarkson svého času pronesl: „Amazon je na internetu a lidé na internetu souloží s koňmi. Takže cokoliv méně ostrého než toto bude jistě v pořádku.” Jak se ale nyní ukazuje, byla to spíše póza.
Jednak není příliš podstatné, zda nějaký pořad pošlete k divákům skrze televizní vysílání, internetový datový přenos nebo třeba s pomocí poštovního holuba nesoucího SD-kartu. Rozdíl tu pochopitelně je - klasické televize mají své regulátory jako je česká Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, zrovna s nimi ale Top Gear zase tak často v křížku nebyl. Obvykle narážel na problémy vnímání části publika či omezení samotné BBC a v tomto směru Amazon zase tak jiný nebude.
Je to velká firma a velké firmy mají tendenci být „odpovědné”. Že se to bude projevovat i v tom, co pustí do éteru, je nasnadě, a tak se stalo, že ze čtvrté a už několikrát probírané čtvrté epizody The Grand Tour byla v Indii k dispozici jen asi polovina. Proč? Protože kráva, chce se říci. Ta platí v těchto končinách za posvátné zvíře a Amazon nechce dráždit indické publikum záběry na auto poskládané z kousku těla mrtvé krávy. Tak se stalo, že tento díl TGT měl pro Indy pouze 30 minut a 32 sekund, skoro polovinu původní stopáže.
Amazon to nepopírá, prý se snaží být „citlivý k lokální kultuře”, což lze jistě na jednu stranu chápat. Na tu druhou je ale jasné, že nic jako „cokoli krom obcování s koňmi” tady divákům nabídnuto nebude, v Indii se počítá i mrtvá kráva. A není to pochopitelně jediné omezení, byť Amazon říká, že jeho vnitřní cenzura obvykle není až taková a zasahuje běžně spíše sekundy pořadu než minuty či jejich desítky. K dispozici na každý pád bude vždy jen a pouze to, co by příliš neuráželo - ať už Clarkson, Hammond nebo May budou říkat cokoli. Však nakonec je pravděpodobné, že všechna svá opačná vyjádření pronášeli se svou obvyklou nadsázkou...
![Hammond: „Na internetu si můžeme dělat cokoli.” A ze 4. epizody TGT zmizela půlka - 1 - The Grand Tour Episode 4 auto ze zvirete cenzura](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Čtvrtá epizoda The Grand Tour s „autem z krávy” byla v Indii dlouhá jen něco přes 32 minut - toto auto v ní vůbec nebylo
Zdroj: Shifting Lanes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
před 10 hodinamiNové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
včeraNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
11.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
před 6 hodinamiSlavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
před 8 hodinamiNenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
před 9 hodinamiLamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
před 10 hodinamiŽe by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.13. 21:13 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 02.13. 19:55 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.12. 23:55 - Kavis
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 02.12. 09:12 - Předseda
- Politický koutek 02.12. 07:01 - Jaggie
- Detektory policejních radarů 02.10. 18:24 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 02.10. 10:45 - M.Z.
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry