Gumpert Tornante: připravte se na 700 zuřících koní (první foto)

Zalíbil se vám přístup, s jakým byl stvořen Gumpert Apollo, ale raději byste jej v elegantnějším balení? Pak právě pro vás byl stvořen nový model Tornante.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Gumpert Tornante: připravte se na 700 zuřících koní (první foto)

12.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Gumpert Tornante: připravte se na 700 zuřících koní (první foto)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zalíbil se vám přístup, s jakým byl stvořen Gumpert Apollo, ale raději byste jej v elegantnějším balení? Pak právě pro vás byl stvořen nový model Tornante.

Gumpert Tornante doplní již tak pěknou partičku ženevských premiér výrobců supersportovních aut. Jen z poslední doby můžeme zmínit Pagani Huayra, Ferrari FF, Lamborghini Aventador nebo Lexus LFA s Nürburgring paketem. Právě těmto vozů chce Gumpert od začátku konkurovat, ale co si budeme namlouvat, jinak výjimečné Apollo oproti nim ztrácelo nejen věhlasem své značky, ale i svým poněkud příliš „funkcionalistickým” vzhledem.

Zřejmě právě tento aspekt se u Gumpertu rozhodli změnit a přípravu vzhled nového modelu svěřili do rukou firmy Carrozzeria Touring Superleggera. Dnes si můžeme prohlédnout první fotografii jejího díla a ačkoli jde jen o rozmazanou upoutávku, elegantnější pojetí karoserie vozu je z ní jasně patrné. Vidět dále můžeme agrevisní pojetí otvoru pro přísun chladícího vzduchu motoru a též masivní přívody chlazení brzd jsou k nepřehlédnutí. Částečně patrná jsou i nově pojatá přední světla, drobná vnější zpětná zrcátka a základní tvary zbylých partií vozu.

Vzhled Tornante budeme moci pořádně posoudit až naživo v Ženevě, předem ale známe pár technických detailů. Zajímavá je nesporně konstrukce samotného vozu sestávající z prostorového rámu z chrom-molybdenových trubek, který doplňuje karbonový monokok a kompozitní panely karoserie. Podvozek vozu bude využívat dvojitých lichoběžníků, sekvenční převodovku TT40e Tornante převezme ze současného Apolla.

Více víme i o motoru vozu. Bude jím přepracovaný osmiválec 4,2 biturbo z dílen Audi, který vozu dodá výkon až 515 kW (700 koní). Do budoucna Gumpert slibuje i verzi hnanou některým z alternativních pohonů, žádné další podrobnosti o ní ale výrobce zatím neuvolnil.

Máme zkrátka zase o důvod více těšit se do Ženevy, právě tam se o Gumpertu Tornante dozvíme vše potřebné.


Gumpert Tornante: připravte se na 700 zuřících koní (první foto) - 1 - Gumpert Tornante upoutavka

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.