Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Gumpert opět rozběhl výrobu, kupé Apollo o výkonu 650 koní vyjde na 7,5 milionu
14.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyři až pět objednávek nevypadá jako naděje, v případě německé malosériové značky ale znamenají záchranu před krachem.
Ještě ráno to vypadalo, že v případě německých sportovních vozů je sklenka z poloviny prázdná. Nyní se ale zdá, že je spíše z poloviny plná. Zatímco totiž Porsche počítá v případě modelů 911, Boxster a Cayman spíše s poklesem prodejů, značce Gumpert, ještě nedávno balancující na pokraji krachu, svitla nová naděje. Za tou přitom nestojí tajemný investor, o kterém jsme vás informovali, nýbrž nové objednávky.
Ve svém tiskovém prohlášení Roland Gumpert prohlásil, že „v příštím čtvrtletí značka očekává prodej čtyř nebo pěti exemplářů“. To možná nezní jako záchranný scénář, ovšem v tomto kontextu musíme dodat, že firma své vozy vyrábí ručně jen v pětadvaceti zaměstnancích, vždy na základě konkrétních požadavků zákazníka. A především s přišpendlenou patřičnou cenovkou. Základní verze modelu Apollo totiž vychází na 300 000 Eur (cca 7 500 000 Kč).
Za tuto částku dostanete uprostřed uložený 4,2litrový motor V8 od Audi, kterému u Gumpertu přidali dvě turbodmychadla. Výkon se u základní verze vyšplhal na 650 koní, dopřát si ovšem můžete i limitovaný model Enraged disponující silou 780 koní. Na jeho nejvyšší rychlost 330 km/h a zrychlení z klidu na stovku za 2,9 sekundy ovšem budete potřebovat mnohem tučnější šek.
Ani tato krabička poslední záchrany ovšem neznamená, že by Roland Gumpert přestal shánět nové potenciální investory, kteří by jeho firmu podrželi nad vodou. Stejně tak chce malosériový výrobce zasáhnout i nové trhy, mezi něž patří Turecko, Střední Východ, Japonsko a především Čína. Tuto zemi se přitom Gumpert již jednou pokusil dobít, krach jednání ale nakonec vedl k insolvenci.





Gumpert Apollo v limitované verzi Enraged měl premiéru letos na autosalonu v Ženevě. Poté však automobilka zamířila k insolvenci. Nyní to ale vypadá, že se supersport s výkonem 780 koní bude opět vyrábět
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 2 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins