Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Gumpert je po osmi letech v insolvenci, šance na znovuzrození ale existuje
31.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Firma bývalého manažera Audi nezvládla expanzi na čínský trh. Insolvenční správce ale již po první návštěvě továrny řekl, že úspěch by ještě mohl přijít.
Srpen není vůči německým malosériovým sportovním značkám zrovna přívětivý. Poté, co bankrot vyhlásil Melkus z bývalé NDR, přišla řada i na jeho západního souseda. U Gumpertu se však prý ještě rýsují plány na znovunastartování výroby. Jednání s investory mají proběhnout během několika málo dní, výsledek je ale nejistý, přestože zakladatel firmy Roland Gumpert hýří sebevědomím.
„Apollo si získalo širokou fanouškovskou základnu napříč Německem i celou Evropou. Nyní se o tyto zákazníky musíme postarat. Samotná výroba navíc pokračuje a během týdne bychom měli prodat další vůz,“ píše se v tiskovém prohlášení bývalého vysoce postaveného manažera Audi.
Ten od automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku odešel v roce 2003, aby mohl již 8. ledna roku následujícího zakládat firmy honosící se jeho vlastním příjmením. Prodeje od té doby sice narůstaly, takže automobilka Gumpert se rozrostla na 30 zaměstnanců, díru do světa však Apollo neudělalo. A to ani s modely R a Enraged.
Pomoci měla expanze na čínský trh, o kterou se Roland Gumpert pokoušel několik let. Nakonec však z velkorysých plánů sešlo a tak musela být u soudu v německém Geru podána žádost o ochranu před věřiteli. Insolvenční správce Görge Scheid však již po první návštěvě továrny prohlásil, že možnost zotavení tu je.
Jistota Rolanda Gumperta tedy zřejmě pramení odsud. Vyhráno sice nemá, jeho šance jsou ale o poznání větší než v případě firmy Melkus. I ta totiž nyní ohlásila, že pracuje na návratu. U ní ale bohužel nevidíme ani to světlo na konci tunelu.
Gumpert Apollo ve verzích R a Enraged byl představen letos v Ženevě. Oba vozy jsou designovány přímo na míru asijské klientele, vstup na čínský trh se ale firmě nakonec nepovedl. To je prý dle Rolanda Gumperta příčinou aktuálního neúspěchu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 43 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 41 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch