Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
General Motors plánuje nové motory Ecotec, i tříválcové
13.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern General Motors bude následovat současný trend zmenšování motorů a počtu válců. Ohlásil plány na vývoj a výrobu nové generace přeplňovaných agregátů, které by měly dorazit v roce 2015.
Nové globální motory budou mít tři nebo čtyři válce a objem od 1,0 do 1,5 litru. Ponesou jméno Ecotec a GM prohlašuje, že se stávajícími pohonnými jednotkami se stejným označením nebudou mít nic společného. Motory dostanou výfukovými plyny poháněná turbodmychadla, přímé vstřikování a hlavním materiálem použitým při jejich stavbě má být především hliník.
General Motors pochopitelně nespecifikoval výkony, ale rovněž neprozradil, které atmosférické nebo výběhové přeplňované motory nová generace nahradí. Firma dále tvrdí, že auta jimi vybavená budou moci jezdit na alternativní paliva, což signalizuje, že Opel a další značky koncernu se patrně budou držet CNG a zřejmě také E85, což ale podle současných pravidel - jak jsme psali minule - není žádná výhra.
Produkce motorů nové generace má začít v polovině této dekády s předpokládanou produkcí dva miliony kusů do roku 2020. GM rovněž upozorňuje, že vozy prodávané ve Spojených státech dostanou výlučně čtyřválce, ačkoli představa patnáctistovky v modelech Malibu či Impala je docela bizarní a snad tím myslí spíše „korejské“ modely Sonic či Cruze.
Nová rodina motorů vznikne ve spolupráci GM a čínských nebo čínsko-amerických firem Shanghai Automotive Industry (SAIC), Shanghai General Motors (SGM) a Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC). Mají být montovány do příštích globálních modelů a důvodem jejich vzniku je prostý a nese jasný environmentální podtón. „Naši zákazníci po celém světě souhlasí s tím, že musíme snižovat závislost na ropě a omezit emise oxidu uhličitého,“ řekl Jim Federico výkonný šéf GM pro malé globální vozy a elektromobily a dodal: „Zuřivě pracujeme na elektrifikaci aut a dalších technologiích, ale okamžitý pokrok bude pořád vycházet ze zdokonalování motorů s vnitřním spalováním.“




Chevrolet Cruze Eco dostal ve Spojených státech motor 1,4 Turbo, Malibu Eco je zase hybrid s motorem 2,4 a 15kilowattovým elektromotorem. Přeplňovanou čtrnáctistovku dnes používá i ostřejší verze Soniku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 3 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Miliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 2 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 3 hodinamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 5 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva