Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Vignale je propadák, zájem o drahé Mondeo zdaleka neplní očekávání
31.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Menší než pětinový oproti očekávání Fordu je dosud zájem o Mondeo Vignale, špičkovou verzi, která měla konkurovat hlavně německým prémiovým značkám.
Snad inspirován úspěchy Citroënu a jeho DS se Ford téměř před třemi léty, tedy ještě v době, kdy na Starém kontinentu ani nezačal prodávat nové Mondeo, rozhodl ohromit Evropany jeho špičkovou verzí Vignale. Luxusní verze jinak mainstreamových modelů nejsou ničím zase tak mimořádným, Vignale ale chtělo a chce být více - chce se nejlépe jako zmíněné DS zcela vymezit proti standardním Fordům a ve vlastních showroomech s vlastním personálem oslovovat klientelu, která touží po nadstandardních autech i službách. A je pochopitelně ochotna si za to zaplatit.
Znělo to troufale, ať už měla být faktická povaha Vignale jaká chce. Však jsou tu případy z minulosti, třeba fiasko Volkswagenu s pokusem vyrábět vlastní Audi A8, které naznačovaly, že by se každý výrobce raději měl raději držet „vlastního kopyta”. Ford ale těchto varovných signálů nedbal a Vignale na trh uvedl s velmi sebevědomými cenami. V nabídce je zatím Mondeo Vignale s cílem nabídnout stejně laděný S-Max a další modely také v České republice, tady ani jinde ve světě se ale zatím s úspěchem nesetkává.
Získat informace o úspěších podobných „subproduktů” nebývá jednoduché - v prodejních statistikách se ztratí mezi jinými typy stejného modelu a samy automobilky se budou chlubit jen tehdy, když budou mít čím. A Ford se nechlubí, neboť se také ničím chlubit nemůže. Podařilo se nám získat informace od jednoho z dodavatelů Fordu, který do Mondea Vignale dodává komponent, kterými je osazen každý a jen každý vůz tohoto typu. Konkrétnější s ohledem na citlivost těchto dat být nemůžeme, přesná čísla poukazující na velký nesoulad mezi očekáváními Fordu a reálným zájmem o Vignale ale dodáme.
Automobilka počítala s odbytem, pro něž si zajistila komponenty pro 50 vyráběných Mondeí Vignale denně, reálně ale odebírá pouhých 16 procent nasmlouvaných dílů. Není to stav trvající den či dva, je to dlouhodobá realita a ačkoli Ford neustále slibuje a tedy zřejmě i sám očekává, že se zájem zvýší, neděje se to. Pochopitelně, Vignale je na začátku své cesty a leccos se může do budoucna změnit, aktuální stav svědčící o zájmu o 1 až 2 tisíce vozů za rok je ale jistě neutěšený.
Uvidíme, jak se situace dále vyvine, máme ale obavu, že při cenách Mondea Vignale bude ochota zákazníků Fordu kupovat tyto modely minimální, stejně jako zájem zákazníků Audi a spol. pořídit si cokoli od modrého oválu. Někteří už dříve překřtili tento pokus Američanů na „vignález zkázy” a ač nechceme být špatnými proroky, zatím to vypadá, že se nemýlili...
































Ford Mondeo Vignale vskutku vypadá luxusně, ale také podle toho stojí. Zákazníci to zatím „neberou”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 2 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 2 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 4 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 5 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 7 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 13:58 - jerry
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee