Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec
12.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinka má část hlavy, přední kryt a olejovou vanu z karbonu. Přidává kované hliníkové ojnice a odlehčený hliníkový blok pro úsporu hmotnosti 15,5 %.
Karbonová vlákna jsou pořád celkem exotický materiál, ze kterých se v autech vytváří hlavně šasí a karoserie drahých či luxusních modelů. A v dohledné době si budeme moci koupit Ford, který bude mít z karbonových vláken vyrobeny některé části motoru. Není prvního dubna ani jsme se nepomátli, Ford vyvíjí nový tříválec EcoBoost a jednou z novinek v jeho konstrukci je použití karbonu pro snížení hmotnosti a zlepšení kultivovanosti chodu.
Z karbonu má být vyrobena olejová vana, přední kryt a část hlavy válců, jak ukazují i obrázky níže. Díly jsou vyrobeny technologií vstřikování karbonu do forem. Kvůli úspoře hmotnosti tu je kromě karbonových dílů také hliníkový blok, který prý váží jen 14 kilogramů, a kované hliníkové ojnice. Výsledkem je motor, který je o 15,5 % lehčí než současný litrový tříválec EcoBoost.
Kromě toho je tento motor vybaven technologií vypínání válce, se kterou nás automobilka seznámila už zjara. Čtete správně, jen jednoho; tento tříválec se může v době, kdy nepotřebujete plný výkon, stát dvouválcem, aby šetřil palivo. Jinak počítejte s variabilním časováním ventilů a přímým vstřikováním paliva.
Na výkony je zatím stále příliš brzy, Ford má hotový funkční prototyp. To znamená, že je jen otázka času, kdy se tento motor dostane do sériové výroby a nejpozději rok 2020 má být být reálným odhadem. V současnosti se hledá způsob, jak co nejefektivněji zautomatizovat výrobu karbonových dílů s účelem co největšího snížení výrobních nákladů. Prototypy jsou vyráběny z velké části ručně, takže jsou pochopitelně pro miniauta a nižší střední třídu moc drahé.






Nový tříválec má hliníkové ojnice a některé díly z karbonu
Zdroje: Ford, Autocar, Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva