Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford si nechal pantentovat automat s 11 stupni, protože 9 i 10 je prostě málo
11.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Samotný patent pochopitelně neznamená, že taková převodovka bude někdy vyrobena, už záměr ji postavit ale zdvihá obočí.
Nejsou tak dávno doby, kdy čtyřstupňová převodovka byla standard, pětistupňová luxus a šestitupňová naprosté novum. Bavíme se tedy o ručně řazených skříních, v jejichž případě se zase tak mnoho nezměnilo, na poli automatů ale už zavládla revoluce. Ničím zvláštním dnes není ani devítistupňová skříň - mají ji Mercedesy, Hondy, Fiaty, Jeepy či Range Rovery. Většinou je vyrábí firma ZF, podle níž je devět stupňů přirozeným limitem. Od takových expertů na převodovky to zní jako vážná věc, někteří jsou přesto jiného názoru.
Známý je hlavně zájem Fordu, který plánuje i desetistupňový automat a už i představil vůz jím vybavený. Stejnou cestou se chce vydal také Volkswagen a do dvou let má přijít s takto vybaveným Golfem 8. Je to konec příběhu? Možná ne, kolegové z Auto Guide totiž vytáhli na světlo světa, že Ford si nechal patentovat možná ne Klapzubovu, ale rozhodně jedenáctku. A zubů v ní také není málo.
Jeho patent je už přes rok starý, dosud ale nebyl veřejný. Teď už je jasné, že Američané uvažují i o takto disponované skříni a ačkoli samotný patent nemusí automaticky znamenat její budoucí výrobu, ptáme se, proč by pro Ford deset mělo být dost? Jsme docela zvědavi, jak moc budou tato ústrojí fungovat, protože už devítistupňový automat přinesl leckterá uživatelská zklamání. A na místě je pochopitelně otázka, jestli někdo z automobilek může být chytřejší než ti nejpovolanější.
Tohle všechno odpoví až čas, nám by ale stačilo Ferrari F40 s pětikvaltem. Nebo v něm někomu něco chybělo?



Už dnešní vícestupňové automaty dokáží řidiči zatočit hlavu, pádlo-nepádlo. A to se bavíme o čemkoli se sedmi a více stupni. Představa jedenáctistupňové převodovky nás poněkud děsí...
Zdroj: Auto Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Nová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před hodinouNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva