Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford nechtěně odhalil maximálku nového GT. A slaví první vítězství nad McLarenem
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Můžete se tomu divit, ale přesné technické parametry nového Fordu GT jsou stále tajemstvím. Maximální rychlost už mezi ně ale nepatří.
Příchod nové generace Fordu GT provází až zbytečně mnoho hořkosti. Může za to především samotná automobilka spuštěním dost hloupé hry s dostupností, kterou dokáže dále „šperkovat”. Nejde tu ale jen o pocity, další negativní aspekty souvisejí s až nepochopitelně vysokou spotřebou či přístrojovým štítem, který bychom v novém autě čekali někdy před 30 léty, ne v roce 2017.
Značka se pochopitelně stále pokouší zlepšit reputaci své sportovní vlajkové lodi, pročež nyní pustila do světa další snímek palubky, tentokráte přepnuté do jízdního režimu VMax. V tomto módu přitom Ford GT dosahuje nejvyšší rychlosti, která byla onou fotografií velmi pravděpodobně prozrazena. Pochopitelně, nemůžeme si tím být stoprocentně jisti, ale asi by automobilka fotografií palubky v režimu „maximální rychlost” neukazovala na displeji cokoli jiného než... maximální rychlost. Ta je zde vyjádřena hodnotou 216 mil v hodině, tedy na 348 km/h. To je samozřejmě na značku nemalé číslo, i když „jen“ o 18 km/h vyšší než u předchozího GT - to zvládlo 330 km/h.
Můžete se divit, že se v hádankách bavíme o tak základním technickém údaji dnes, kdy je vůz dávno vyprodán, ale to jsou ony fordí hrátky. Automobilka pochopitelně maximálku dávno zná, dosud ale řekla jen tolik, že vůz pojede přes 320 km/h, víc nic. Ovšem, 348 km/h vypadá jako číslo, na které si mělo smysl počkat, i když je třeba brát v úvahu i vysokou cenu, která na bedra novinky klade nemalá očekávání. Za očekávaných 12 milionů korun (ano, ani cenu přesně neznáme) si totiž můžete pořídit třeba vylepšené Lamborghini Aventador S, které je o jeden kilometr v hodině rychlejší. Navíc nebudete muset čekat na schválení značky, že si jej můžete objednat.
A máme tu ještě jeden aspekt, který lze označit za pozitivní a o kterém dosud nepadlo ani slovo. Řeč je o rychlosti přepnutí GT do režimu Race, s čímž je spojen pokles světlé výšky o 50 milimetrů a zároveň aretace zadního spoileru do polohy, při které generuje maximální přítlak. S podobným přenastavením se samozřejmě shledávají takřka všichni majitelé moderních supersportů, kteří si ale již museli vypěstovat nemalou trpělivost. Kupříkladu u McLarenu P1 tato rekonfigurace zabere opravdu dlouhých 27 sekund. S její aktivací tak pomalu můžete začít ještě před nasoukáním do závodního overalu. A přesto vám ještě zbude čas na zavázání bot a nasazení rukavic či helmy.
V případě Fordu GT ale pomalu nestihnete ani tyto doplňky vytáhnout z tašky, přepnutí do režimu Race totiž zabere pouhé čtyři sekundy. Tedy sedmkrát méně času než u britského hybridního supersportu, který přitom byl ještě dražší. Jak se tedy zdá, každá značka vkládá finance do jiných oblastí vývoje a je pouze na zákaznících, aby usoudili, co je pro ně prioritou.


Nový Ford GT bude zvládat maximálku 348 km/h...
...jeho hlavní devizou je ale bleskurychlé přepnutí do režimu Race, jenž zvládá za pouhé čtyři sekundy. Tedy sedmkrát rychleji než McLaren P1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva