Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Mustang má teď v motoru neskutečné množství oleje. Jak je na tom váš vůz?
29.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Existuje jen hrstka aut, v jejichž „žilách” koluje větší množství oleje než v motoru Mustangu GT 2018. A to má pod kapotou „jen” pětilitrový V8.
Kolik litrů oleje pojme motor vašeho auta? Čtyři, pět, šest? Možná sedm, pokud máte pod kapotou něco opravdu velkého? Troufneme si říci, že pokud nejezdíte Veyronem (41,6 litru, bez legrace), nebude to víc než v případě pětilitrového osmiválce Coyote pod kapotou faceliftovaného Fordu Mustang GT. Ten jej totiž potřebuje 9,5 litru.
Proč tolik, zejména když dosud 5,0 V8 Coyote potřeboval „jen” 7,6 litru oleje? Uživatelský manuál nového Mustangu, ze kterého informace o množství oleje pochází, na tuhle otázku odpověď nedává. Říká jen, že chladiva je v motoru 12,88 litru a do automatické 10st. převodovky patří 11,17 l oleje, takže náplň v motoru teď vlastně jen více koresponduje s ostatními.
Jak jsme se dozvěděli už v lednu při představení Mustangu „s předkusem, pětilitr V8 Coyote dostal nové, dvojité vstřikování paliva - přímé i nepřímé. Také se zvýšil jeho kompresní poměr z 11:1 na 12:1, což přineslo vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Jestli to nějak souvisí s olejovou náplní, netušíme, 9,5 litru je ale krajně neobvyklé množství. Srovnávat se s ním mohou snad jen šestiválce Porsche, které kvůli umístění motoru používají velmi komplikovaný olejový systém. A nebo auta s většími motory V12 používající i přes 12 litrů oleje (Lamborghini) či W16 jako Bugatti (ale to je naprostý extrém), které pracují i s více jak 40 litry.
A kolik litrů oleje pojme motor vašeho auta? My jsme při průzkumu mezi kolegy v redakci skončili nejvýše na 8,5 litrech, a to už chtělo nějaký motor. Ovšem, třeba máte v garáži stroj, kterému motoru koluje ještě více „syntetické krve”...


Tohle je uživatelský manuál omlazeného Mustangu. Všimněte si množství oleje v motoru - engine oil
Faceliftovaný Mustang se oficiálně ukázal už v lednu tohoto roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva