Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není

Nárůst hmotnosti nového Mustangu není tak dramatický, jak říkal úpravce Steeda, přesto kilo navíc má. GT s plátěnou střechou je pochopitelně nejtěžší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není

13.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nárůst hmotnosti nového Mustangu není tak dramatický, jak říkal úpravce Steeda, přesto kilo navíc má. GT s plátěnou střechou je pochopitelně nejtěžší.

Dřívější zprávy o hmotnosti nového Fordu Mustang byly poměrně znepokojivé, tuner Steeda Autosports totiž údajně zjistil, že šestá generace americké ikony přibrala 90 - 135 kg oproti již tak nijak lehké generaci páté. To, jak se nyní můžeme přesvědčit díky oficiálním údajům Fordu, není tak docela pravda. Ostatně, i Steeda přiznala, že nárůst hmotnosti více odhadla, než změřila.

Tabulky hmotnosti údajně zveřejnil jeden z amerických dealerů Fordu. Vidíme tedy, že nový Mustang na váze ukáže v závislosti na variantě od 1 593 do 1 747 kilogramů. Nejtěžší je samozřejmě Convertible s osmiválcem a automatickou převodovkou, které přibralo 27 kg. Kupé s V8 a manuálem na váze ukáže 1 680 kilogramů, ztěžklo tedy o 39 kg. Dá se očekávat, že ostřejší verze, jako např. Shelby GT500, se vahou postaví ještě výše, jak to vidíme u páté generace.

Oproti trendu, že nové generace aut jsou lehčí než ty dosluhující, je to i tak překvapivé. Navíc je třeba dodat, že předchozí Mustang nebyl zrovna lehkým autem. Nárůst hmotnosti nicméně není 90 kilogramů, nýbrž v případě nejlehčího modelu jen 5 kg. To však nyní je čtyřválcová varianta; pokud si pod kapotu zákazník vybere V6, hmotnost se zvedne o 11 kg. Plátěná střecha přidává u každé verze okolo 60 kilogramů a také 13 milimetrů na výšku - je vysoká 139,4 cm oproti 138,1 centimetrů uzavřené karoserie. Vidíme také další rozměry - šestá generace Mustangu bude 478 cm dlouhá, 191,5 cm široká a rozvor bude činit 272 cm.

Přesné informace o výkonu zatím stále nejsou známé, třebaže kolonky v tabulkách pro tato data jsou. Musíme se tak spokojit s již déle známými informacemi, že šestiválec podá nejméně 300 koní a 365 Nm, čtyřválec EcoBoost nepůjde pod 305 koní a 406 Nm a výkon pětilitrové V8 Coyote bude více než 420 koní a 528 Nm.


Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 1 - 2015 ford mustang ofic vaha 01Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 2 - 2015 ford mustang ofic vaha 02
Zveřejněné tabulky hovoří o rozměrech nového Fordu Mustang v palcích a jeho váze v librách, metrákový nárůst se nekoná

Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 3 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 11Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 4 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 12Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 5 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 13Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 6 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 43Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 7 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 42Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 8 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 48Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 9 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 22Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 10 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 24Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 11 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 64Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 12 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 65Ford Mustang 2015 skutečně přibral, metrák to ale není - 13 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 66
Že bude pod kapotu nového Mustangu možno objednat tři motory, už víme dlouho. Na přesné údaje o výkonu však stále čekáme

Zdroj: Jalopnik

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.