Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Mondeo 2,0 Ecoboost zlevní díky nové manuální převodovce
26.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Když Ford vyřadil z nabídky motorizací pro Mondeo přeplňovaný zážehový pětiválec, zákazníci přišli o víc než jen osobité a líbivé vrčení. Společně s jedním válcem se v nejsilnější verzi ztratil také spojkový pedál.
Evropská divize Fordu snížila postupem času počet válců svého nejsilnějšího vozu nejdříve ze šesti na pět, až na současné čtyři. Stejně tak padl třílitrový objem minulé generace Mondea na 2,5 litru a později až na dnešních 2,0 l. Jistě, Fordu nelze upřít snahu nahradit chybějící alespoň výkonem. Jenže kdo se alespoň jednou svezl v některé z verzí ST200, ST220 anebo 2,5T, musí mi dát za pravdu, že ani desetilitrová nebo vyšší spotřeba nemohla otupit přebytek charakteru, který právě poslednímu Mondeu 2,0 Ecoboost chybí. Ostatně, naráželi jsme na to i v našem podrobném testu právě dvoulitrového EcoBoostu.
Navíc nezůstalo jen u toho. Společně s řadovým petiválcem Volva zmizela také manuální převodovka. Přestože se dvoulitr nabízí ve dvou výkonových variantách s 203 a 240 koni, Ford nepovažoval za nutné kombinovat je s jinou než dvouspojkovou převodovku Powershift. K nápravě dojde až teď. V českém ceníku se nový manuální šestikvalt zatím neobjevil, ale v tom německém už ano a díky tomu na tamním trhu Mondeo 2,0 Ecoboost zlevnilo až o 2 000 eur (tedy asi o 50 tisíc Kč).
Jakou strategii nasadí domácí importér, zatím není jasné, ale nižší základní cena je reálná. V Německu bude možné objednávat tuto kombinaci již od příštího měsíce, proto se předpokládá, že do konce roku se tak stane i u nás. A protože dvoulitrový Ecoboost je součástí dalších modelů, očekávejte identickou možnost volby také v případě Fordu S-Max a Galaxy.
A jak se manuál projeví na měřených parametrech? Údaje jsou zatím předběžné, ale kombinovaná spotřeba obou výkonových verzí má být nižší o deci - spadla tedy na 7,6 litru/100 km. Maximální rychlost silnějšího Mondea vzrostla nepatrně z 246 na 250 km/h a čas potřebný k akceleraci se zkrátil ze 7,5 na 7,3 sekundy. Ke změnám podobného rozsahu došlo také u slabšího dvoulitru a lepší hodnoty Ford uvádí napříč všemi karosářskými variantami.
Nejsilnější Mondeo bude opět k mání s manuální převodovkou, kterou Ford vyřadil společně s pětiválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před hodinou - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.