Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford kategoricky odmítl, že by chystal Fiestu RS. Jaké ostré modely tedy čekat?
6.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál rázně odmítl veškeré spekulace naznačující příchod ostrého hatchbacku s 250 koňmi a příznivou cenou. Budoucí modely RS navíc nadále tají.
Divize Ford Performance v loňském roce oznámila, že do konce dekády máme čekat hned dvanáct vozů s již ikonickou dvojicí písmen „RS“ ve znaku. Jelikož přitom nový Focus RS byl v ten moment na světě, jevila se jako další nejpravděpodobnější kandidát na tovární tuning Fiesta. Ta ostatně již existuje ve verzi ST, načež by přechod na ještě ostřejší provedení nemusel být tak náročný, navíc by měl svou logiku. Jak se ovšem nyní ukazuje, minimálně v nejbližší době zůstane takový model pouze snem petrolheadů.
Jay Ward, šéf produktové komunikace divize Ford of Europe, totiž uvedl, že automobilka momentálně takovou variantu nevyvíjí. „Můžeme kategoricky popřít, že bychom v současné době na Fiestě RS pracovali. Odkud se dané spekulace vzaly, to nikdo neví, my je ovšem nevypustili. Naprosto ovšem chápu nadšení pro takový model - tím myslím, nebyl by skvělý? - nicméně právě teď se nic takového neděje.“
Pokud jste tedy doufali v příchod modelu, který by nějakých 250 koní spojil s příznivou cenou, pak zjevně budete muset na návštěvu showroomu modrého oválu zapomenout. A když navíc do kontextu dosadíme slova Davea Pericaka, šéfa divize Ford Performance, podle nějž vývoj jakéhokoliv vozu RS vyžaduje plné nasazení, je zjevné, že od příchodu ostré Fiesty jsme minimálně tři roky vzdáleni.
Tím se nám ovšem otevírá nové kolo spekulací, neboť ani Ward, ani Pericak prozatím nezmínili, jaké modely RS můžeme v příštích letech očekávat. Dá se ovšem předpokládat, že divize Ford Performance musí aktuálně pracovat hned na několika vozech najednou, aby šibeniční termín splnila. Odhalení dalšího ostrého modelu bychom se tedy mohli dočkat již letos či nejpozději napřesrok.
Ford Fiesta RS se již ukázal na celé řadě neoficiálních ilustrací, do sériové výroby ale prozatím nemíří
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva