Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS: nová generace za tři roky jako hybridní čtyřkolka
23.7.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Focus RS od Fordu platí za pravověrný hot hatch. V době automatů, elektronických diferenciálů a nevypínatelných stabilizačních systémů nabízí poctivou techniku a minimum obtěžující elektroniky. Jak dlouho ještě? Zdá se, že ne příliš...
Současný Focus RS, jehož podrobný test z pera kolegy Krafta vám nabídneme začátkem příštího týdne, je nekompromisním sportovním náčiním vysokých kvalit. Vděčí za to mimo jiné své orientaci na technickou stránku věci a stále vysokém zapojení řidiče do řízení samotného auta.
Neříkáme, že nový Focus RS takový nebude, ale podle aktuálně dostupných informací bude minimálně úplně jiný. Již dříve prosakovaly na veřejnost informace o tom, že novinku nemine hybridní pohon, nyní se to zdá být hotovou věcí. Místo předního pohonu skrze samosvorný diferenciál Quaife bude mít nový generace pohon všech kol, zadní osu přitom bude mít na starosti pouze elektromotor.
Místo pětiválcového turba o objemu 2,5 litru najde pod kapotou místo jen dvoulitrový čtyřválec EcoBoost, jež je dnes vyráběn s výkonem nejvýše 240 koní. Dá se očekávat, že pod kapotou „eresa” bude výkonnější, nutně ale být nemusí, to pokud se vzadu usídlí dostatečně silný elektromotor.
Toto řešení pohonu všech kol již nějaký ten pátek nabízí Lexus v hybridním RX a nefunguje vůbec špatně. Má ale jednu nevýhodu - jakmile vám dojdou baterky, máte k dispozici jen pohon předních kol a značně nižší celkový výkon. A to se současnému RS nestane...
Uvidíme, jakou realitu ukáže budoucnost. Nové RS je v tuto chvíli ve vývoji a představit by se mělo v roce 2012 nebo 2013.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 51 minutami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 3 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien