Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS: nová generace za tři roky jako hybridní čtyřkolka
23.7.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Focus RS od Fordu platí za pravověrný hot hatch. V době automatů, elektronických diferenciálů a nevypínatelných stabilizačních systémů nabízí poctivou techniku a minimum obtěžující elektroniky. Jak dlouho ještě? Zdá se, že ne příliš...
Současný Focus RS, jehož podrobný test z pera kolegy Krafta vám nabídneme začátkem příštího týdne, je nekompromisním sportovním náčiním vysokých kvalit. Vděčí za to mimo jiné své orientaci na technickou stránku věci a stále vysokém zapojení řidiče do řízení samotného auta.
Neříkáme, že nový Focus RS takový nebude, ale podle aktuálně dostupných informací bude minimálně úplně jiný. Již dříve prosakovaly na veřejnost informace o tom, že novinku nemine hybridní pohon, nyní se to zdá být hotovou věcí. Místo předního pohonu skrze samosvorný diferenciál Quaife bude mít nový generace pohon všech kol, zadní osu přitom bude mít na starosti pouze elektromotor.
Místo pětiválcového turba o objemu 2,5 litru najde pod kapotou místo jen dvoulitrový čtyřválec EcoBoost, jež je dnes vyráběn s výkonem nejvýše 240 koní. Dá se očekávat, že pod kapotou „eresa” bude výkonnější, nutně ale být nemusí, to pokud se vzadu usídlí dostatečně silný elektromotor.
Toto řešení pohonu všech kol již nějaký ten pátek nabízí Lexus v hybridním RX a nefunguje vůbec špatně. Má ale jednu nevýhodu - jakmile vám dojdou baterky, máte k dispozici jen pohon předních kol a značně nižší celkový výkon. A to se současnému RS nestane...
Uvidíme, jakou realitu ukáže budoucnost. Nové RS je v tuto chvíli ve vývoji a představit by se mělo v roce 2012 nebo 2013.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 4 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 7 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 9 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva