Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS Mk III: úspěšný příběh se dočká třetího pokračování
8.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdálo se být skoro jistým, že druhá generace Fordu Focus RS bude zároveň tou poslední. Jeden z činovníků Fordu ale minulý týden prozradil, že automobilka již pilně pracuje na generaci třetí. A ta bude zase rychlejší než všechny předchozí.
Třetí generace Fordu Focus se již nějaký ten pátek prodává i na českém trhu, o čemž svědčí i náš jarní test Focusu III 1,6 Ti-VCT. Víme též, že Ford chystá verzi ST, jejíž produkční provedení se již jistojistě představí ve Frankfurtu. To jsou samé jednoznačné zprávy, budoucnost varianty RS ale dosud zahaloval opar nejasností. Zvěsti o tom, že žádný další Focus RS s ohledem na evropské regulace spotřeby paliva nebude, se ale nakonec neukázaly být pravdivými.
Gunnar Herrmann, jeden ze šéfů Fordu, který má na starosti malá auta (což je z amerického pohledu i Focus), totiž v rozhovoru pro australský magazín Drive potvrdil, že třetí inkarnace Focusu RS již je ve vývoji. Zmínil též, že vůz přijde s ještě vyšším výkonem než dosavadní provedení, a to přesto, že si ponechá pouze pohon předních kol. Podle Herrmanna se toto řešení osvědčilo i u posílených verzí FRS s výkonem 345 koní a Ford prý bez větších problémů zkoušel i prototypy s výkonem 380 koní.
Faktem je, že Fordovo řešení přední nápravy s obchodním označením RevoKnuckle se i v našem testu ukázalo být pro práci s tak vysokým výkonem na přední ose prakticky bezproblémovým a ani větší porce výkonu by mu neměla činit potíže. Nové RS navíc mělo být lehčí, což by komplikae s přenosem výkonu na silnici srze přední osud mělo dále eliminovat.
Motorem vozu by měl být dvoulitrový čtyřválec, který použije varianta ST. Po úpravách by ale měl dávat výkon okolo 350 koní, tedy o dalších 100 více, než kolik bude mít k dispozici „estéčko”. Jak bude takhle nadopovaná malorážka fungovat si zatím netroufáme odhadovat, po zkušenostech s BMW 1 M Coupe si ale neděláme iluze. Však půjde o ještě 10 koní vvšší výkon dolovaný z motoru o třetinu menším objemu...
Zatímco na tuto otázku nám odpoví až čas, již nyní můžeme vyvrátit dřívější spekulace o tom, že by se nový Focsu RS měl stát hybridní čtyřkolkou. Herrmann označil tyto informace za zcela nepodložené.
Pokud vše půjde podle plánu, měli bychom se nového „eresa” od FOrdu dočkat buď v roce 2013 nebo 2014. Těšit se tedy budeme moci ještě dlouho...
Dosavadní Focus RS v našem loňském testu
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus