Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS měl namále, uspokojivý nebyl běžný jízdní režim, brzdy ani výfuk (videa)
24.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hot hatch modrého oválu strávil ve vývoji dva a půl roku. První schvalovací proces ale nedopadl dobře, produktový šéf Raj Nair měl mnohé výhrady.
Každá cesta má svůj počátek i konec. Platí to také o vývoji třetí generace Fordu Focus RS, který zabral dva a půl roku a který modrý ovál zmapoval sérií osmi videoepizod. My jsme si dosud mohli představit šest z nich, nyní tak nastal čas na absolutní finiš.
Ten byl, jak se nyní ukazuje, v ohrožení, neboť produktový šéf automobilky Raj Nair nebyl při prvním pokusu o schválení vozu spokojen hned se třemi záležitostmi. V prvé řadě se Focus RS choval neuspokojivě ve výchozím jízdním režimu, ve druhé nenabízel dostatečnou odezvu brzdového pedálu. Kromě toho lze pak zmínit rovněž nesnáze se zvukovým doprovodem.
Povedlo se nakonec vše vyřešit? Samozřejmě že ano, Ford by nás ostatně nekonfrontoval s pohádkou, která by měla špatný konec. Na druhý pokus, jak můžete shlédnout v závěrečné epizodě, Nair dal vozu oficiální požehnání, pročež nedojde ke zpoždění výroby. Nový Focus RS tedy bude skutečně k dispozici na jaře příštího roku, jak si ostatně modrý ovál naplánoval. Již delší dobu je přitom známa i česká cena, která startuje na částce 915 900 Kč.
Za tyto peníze dostanete v prvé řadě 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, který všechna čtyři kola zásobuje 350 koňmi a 440 Nm točivého momentu (při využití funkce OverBoost bude po dobu 15 sekund k dispozici dokonce 470 Nm). S dostupným výkonem pak hot hatch modrého oválu pokoří stovku za 4,7 sekundy a maximálně se rozjede na 265 km/h. Na příplatkových 19palcových kovaných kolech ale má být RS ještě rychlejší.
Kromě tohoto provedení automobilka zvažuje ještě ostřejší variantu, která by do vínku dostala nejen vyšší výkon, ale zároveň nižší hmotnost. Jelikož i s ohledem na cenu nebyla na standardní provedení aplikována žádná zvláštní dieta, potenciál je tu nemalý. Jak ale vše dopadne, na to si budeme muset počkat. Nyní vás tak můžeme odkázat jen na ony poslední dvě epizody, které na rozdíl od těch předchozích nejsou nudné.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien