Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS měl namále, uspokojivý nebyl běžný jízdní režim, brzdy ani výfuk (videa)
24.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hot hatch modrého oválu strávil ve vývoji dva a půl roku. První schvalovací proces ale nedopadl dobře, produktový šéf Raj Nair měl mnohé výhrady.
Každá cesta má svůj počátek i konec. Platí to také o vývoji třetí generace Fordu Focus RS, který zabral dva a půl roku a který modrý ovál zmapoval sérií osmi videoepizod. My jsme si dosud mohli představit šest z nich, nyní tak nastal čas na absolutní finiš.
Ten byl, jak se nyní ukazuje, v ohrožení, neboť produktový šéf automobilky Raj Nair nebyl při prvním pokusu o schválení vozu spokojen hned se třemi záležitostmi. V prvé řadě se Focus RS choval neuspokojivě ve výchozím jízdním režimu, ve druhé nenabízel dostatečnou odezvu brzdového pedálu. Kromě toho lze pak zmínit rovněž nesnáze se zvukovým doprovodem.
Povedlo se nakonec vše vyřešit? Samozřejmě že ano, Ford by nás ostatně nekonfrontoval s pohádkou, která by měla špatný konec. Na druhý pokus, jak můžete shlédnout v závěrečné epizodě, Nair dal vozu oficiální požehnání, pročež nedojde ke zpoždění výroby. Nový Focus RS tedy bude skutečně k dispozici na jaře příštího roku, jak si ostatně modrý ovál naplánoval. Již delší dobu je přitom známa i česká cena, která startuje na částce 915 900 Kč.
Za tyto peníze dostanete v prvé řadě 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, který všechna čtyři kola zásobuje 350 koňmi a 440 Nm točivého momentu (při využití funkce OverBoost bude po dobu 15 sekund k dispozici dokonce 470 Nm). S dostupným výkonem pak hot hatch modrého oválu pokoří stovku za 4,7 sekundy a maximálně se rozjede na 265 km/h. Na příplatkových 19palcových kovaných kolech ale má být RS ještě rychlejší.
Kromě tohoto provedení automobilka zvažuje ještě ostřejší variantu, která by do vínku dostala nejen vyšší výkon, ale zároveň nižší hmotnost. Jelikož i s ohledem na cenu nebyla na standardní provedení aplikována žádná zvláštní dieta, potenciál je tu nemalý. Jak ale vše dopadne, na to si budeme muset počkat. Nyní vás tak můžeme odkázat jen na ony poslední dvě epizody, které na rozdíl od těch předchozích nejsou nudné.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 11 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva