Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu

Že se auta prodávaná v Evropě musí přizpůsobovat hloupým normám, nejlépe dokumentuje dvojí metr Fordu na „ekologický” Focus.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu

7.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že se auta prodávaná v Evropě musí přizpůsobovat hloupým normám, nejlépe dokumentuje dvojí metr Fordu na „ekologický” Focus.

Víte jaký je rozdíl mezi „zeleným“ Focusem v Evropě a Spojených státech? Přestože jsou to v podstatě ta samá auta, Ford v zámoří dostal na rok 2012 nový atmosférický čtyřválec s objemem 2,0 litru, výkonem 160 koní při 6 500 otáčkách a maximálním točivým momentem necelých 200 newtonmetrů. Můžete ho mít se šeststupňovou dvouspojkovou převodovkou nebo pětistupňovým manuálem a podle typu karoserie a řazení má podle tamní metodiky průměrnou spotřebu od 7,1 do 7,8 l/100 km. To nejsou špatné vyhlídky.

Evropský Focus se na oplátku představí ve Frankfurtu s litrovým tříválcem o objemu 1,0 l, kterému bude pomáhat turbodmychadlo. Tato jednotka byla poprvé potvrzena pro B-Max, ale Ford se rozhodl v rámci souboje s Volkswagenem Golf 1,2 TSI o nejmenší agregát v nižší střední třídy strhnout sporné vítězství na svou stranu. Půjde o náhradu atmosférické šestnáctistovky Duratec se 105 koni, proto můžeme očekávat výkony někde od 100 do 110 koní.

Mohlo by se zdát, že jde o adekvátní náhradu. Ford usiluje nejen o snížení udávané průměrné spotřeby, ale rovněž vychází z předpokladu, že u tak malého motoru je tříválec výhodnější volbou z pohledu menšího počtu součástek (tudíž i výrobní ceny), nižší hmotnosti (a lepšího rozložení hmotnosti auta) a poměru objemu válců k povrchu spalovacího prostoru (nižší tepelné i třecí ztráty). Toto řešení opravdu vede ke zvýšení účinnosti a tím k nižší spotřebě, ale to platí pouze pro ustálené jízdní režimy. A my bychom neměli zapomínat, v jak velkém voze má litrový tříválec pracovat, což znamená, že průměrné zatížení motoru bude bezpochyby výrazně vyšší než u agregátu s větším objemem. Normovanému cyklu EU to ale rozhodně vyhovovat bude, všechno ostatní je na koleji číslo dvě.

Ke srovnání těchto dvou aut na běžných silnicích oficiálně nikdy nedojde, o to se Ford určitě postará, ale udělat to, by bylo rozhodně zajímavé. Ne že by to mohlo nějakým způsobem změnit myšlení konkrétního podvýboru EU, ale měli bychom jasný důkaz, jak to s tím downsizingem v poměru ke spotřebě ve skutečném světě doopravdy je. Troufnete si určit vítěze? Já tip mám.


Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu - 1 - Ford Focus Econetic 2012 01Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu - 2 - Ford Focus Econetic 2012 02Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu - 3 - Ford Focus Econetic 2012 03Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu - 4 - Ford Focus Econetic 2012 04Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu - 5 - Ford Focus Econetic 2012 05Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu - 6 - Ford Focus Econetic 2012 06Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu - 7 - Ford Focus Econetic 2012 07Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu - 8 - Ford Focus Econetic 2012 08Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu - 9 - Ford Focus Econetic 2012 09Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu - 10 - Ford Ecoboost 1L
Označení Econetic má být vyhrazeno pro úsporný Focus s dieselem 1,6 TDCi a benzínový 1,6 Ecoboost. Hádat jméno téhož vozu s tříválcem raději nebudeme.

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.