Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus dostane tříválcový motor, představí se již ve Frankfurtu
7.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Že se auta prodávaná v Evropě musí přizpůsobovat hloupým normám, nejlépe dokumentuje dvojí metr Fordu na „ekologický” Focus.
Víte jaký je rozdíl mezi „zeleným“ Focusem v Evropě a Spojených státech? Přestože jsou to v podstatě ta samá auta, Ford v zámoří dostal na rok 2012 nový atmosférický čtyřválec s objemem 2,0 litru, výkonem 160 koní při 6 500 otáčkách a maximálním točivým momentem necelých 200 newtonmetrů. Můžete ho mít se šeststupňovou dvouspojkovou převodovkou nebo pětistupňovým manuálem a podle typu karoserie a řazení má podle tamní metodiky průměrnou spotřebu od 7,1 do 7,8 l/100 km. To nejsou špatné vyhlídky.
Evropský Focus se na oplátku představí ve Frankfurtu s litrovým tříválcem o objemu 1,0 l, kterému bude pomáhat turbodmychadlo. Tato jednotka byla poprvé potvrzena pro B-Max, ale Ford se rozhodl v rámci souboje s Volkswagenem Golf 1,2 TSI o nejmenší agregát v nižší střední třídy strhnout sporné vítězství na svou stranu. Půjde o náhradu atmosférické šestnáctistovky Duratec se 105 koni, proto můžeme očekávat výkony někde od 100 do 110 koní.
Mohlo by se zdát, že jde o adekvátní náhradu. Ford usiluje nejen o snížení udávané průměrné spotřeby, ale rovněž vychází z předpokladu, že u tak malého motoru je tříválec výhodnější volbou z pohledu menšího počtu součástek (tudíž i výrobní ceny), nižší hmotnosti (a lepšího rozložení hmotnosti auta) a poměru objemu válců k povrchu spalovacího prostoru (nižší tepelné i třecí ztráty). Toto řešení opravdu vede ke zvýšení účinnosti a tím k nižší spotřebě, ale to platí pouze pro ustálené jízdní režimy. A my bychom neměli zapomínat, v jak velkém voze má litrový tříválec pracovat, což znamená, že průměrné zatížení motoru bude bezpochyby výrazně vyšší než u agregátu s větším objemem. Normovanému cyklu EU to ale rozhodně vyhovovat bude, všechno ostatní je na koleji číslo dvě.
Ke srovnání těchto dvou aut na běžných silnicích oficiálně nikdy nedojde, o to se Ford určitě postará, ale udělat to, by bylo rozhodně zajímavé. Ne že by to mohlo nějakým způsobem změnit myšlení konkrétního podvýboru EU, ale měli bychom jasný důkaz, jak to s tím downsizingem v poměru ke spotřebě ve skutečném světě doopravdy je. Troufnete si určit vítěze? Já tip mám.
Označení Econetic má být vyhrazeno pro úsporný Focus s dieselem 1,6 TDCi a benzínový 1,6 Ecoboost. Hádat jméno téhož vozu s tříválcem raději nebudeme.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 58 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 2 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 4 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva