Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus 1,0 EcoBoost: tříválcový kompakt je v prodeji, laciný není
16.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ford uvedl i na český trh Focus poháněný přeplňovaným litrovým tříválcem. K mání je zatím jen silnější verze za ceny blízké 400 tisícům Kč.
Dokončení vývoje již dříve avizovaného litrového tříválce 1,0 EcoBoost Ford oznámil loni v červnu a už v té době jsme spekulovali, jaké všechny modely jím obdaří. Jisté v tu chvíli bylo, že je šit na míru chystanému B-Maxu a spoleh byl i na to, že se objeví v technicky spřízněné Fiestě. Ale jestli si automobilka troufne nasadit tříválcový motor do většího Focusu, což si do té doby v rámci nižší střední třídy nikdo netrufl, bylo otázkou. My jsme ale věřili tomu, že ano.
A nemýlili jsme se. Již o pár měsíců později Ford na autosalonu ve Frankfurtu oficiálně představil Focus 1,0 EcoBoost a žádný jiný produkční model jím dodnes neosadil. V odkazovaném článku jsme vám o něm řekli všechno, co jsme tehdy mohli - zejména to, že bude k mání ve dvou výkonových variantách se 100 a 120 koňmi - konkrétní technické detaily i dostupnost vozu ale byly neznámou. Teď tříválcový Focus dorazil i k nám, a tak víme vše podstatné.
Předně je třeba říci, že k mání je u nás zatím jen v silnějším provedení výlučně v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Je nakonec o něco silnější než Ford avizoval ve Frankfurtu - disponuje výkonem 92 kW (125 koní) při zatím neudaných otáčkách, maximum točivého momentu činí 170 Nm v rozmezí 1 750 a 4 500 ot./min. Již z těchto parametrů je zřejmé, jaký že motor to v nabídce nahradí - agregát 1,6 Duratec Ti-VCT má ve své nejvyšší specifikaci na chlup stejný výkon a i když zatím zůstává souběžně v prodeji, už od loňska víme, že to má u Fordu spočítané.
A jak s novým motorem Focus jezdí? Podle údajů výrobce zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,3 sekundy a dosáhne rychlosti 193 km/h. Je tedy paradoxně pomalejší než 1,6 Ti-VCT (- 3 km/h, + 0,4 sekundy), což bychom nikdy nečekali, že Ford dovolí. Ale stalo se to. Zajímavé také je, že vůz je o 3 kg těžší, přitom jedním z kladů downsizingu by mělo být snížení zatížení přední nápravy i hmotnosti vozu jako takového. To se tedy pro změnu nestalo. Předností ale samozřejmě má být kombinovaná spotřeba paliva, jenž má být naopak o 0,9 l/100 km nižší a činit tak rovných 5 litrů benzinu. Mimo město si má novinka vystačit se 4,2 l/100 km, ve městě pak s 6,3 l/100 km.
Vůz je k mání se všemi typy karoserie a jeho ceny začínají ve výbavě Trend na 463 990 Kč pro hatchback, 488 990 Kč pro sedan a 497 990 Kč pro kombi. Ford má ale vždy v záloze i akční ceník (je to taková věčná akce...), ve kterém svítí cifry 377 990 Kč, 402 990 Kč a 407 990 Kč. Kompletní aktuální ceník si můžete stáhnout ze stránek Fordu (PDF, 1 010 kB).
Pokud jste tedy doufali, že by tříválec mohl být něčím levným, nestalo se, model 1,0 EcoBoost je vždy o 10 000 Kč dražší než 1,6 Ti-VCT. K tomu je s ním vůz pomalejší, o něco těžší a je velkou otázkou, jak na tom bude s kultivovaností, zvukovým projevem a ovladatelností. To všechno uvidíme, až budeme moci vůz sami poznat, na papíře ale zatím litrový EcoBoost jako čisté „win-win” nevypadá.
Tip: Přečtěte si náš poslední test Fordu Focus ve verzi 2,0 TDCi Powershift.
Takto se Ford 1,0 EcoBoost představil na frankfurtském autosalonu, řezy samotným motorem pocházejí z nedávného představení modelu EcoSport
Focus kombi v našem nedávném testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 26 minutami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před hodinou - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 3 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 4 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva