Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Fiesta slaví 35 let, prohlédněte si všechny jeho generace
1.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I u nás populární mini od Fordu letos slaví 35 let od svého zrodu. Jak praví sama automobilka, krizí středního věku zjevně netrpí - jen za poslední dva roky si našel více než milion z dosavadních 15 milionů zákazníků.
Když v roce 1976 vyjela na silnici první Fiesta z továrny Fordu ve španělské Valencii, ani sama automobilka jistě netušila, že napsala první kapitolu dlouhého příběhu, který bude i v roce 2011 více než aktuální. Vždy relativně malý a jednoduchý vůz si od té doby našel hlavně v Evropě přes 15 milionů zákazníků a jde v tomto ohledu o jeden z nejprodávanějších vozů (či spíše jmen) v celé historii automobilismu.
I když se sláva některých jmen postupem času vytrácí, u Fiesty je tomu spíše naopak. Poslední generace, uvedená na trh v roce 2009, slaví velké úspěchy, když byla v letech 2009 i 2010 nejprodávanějším malým autem v Evropě a v době fungování šrotovného v Německu dokonce i nejprodávanějším autem vůbec. Za 28 měsíců na trhu si tak poslední Fiesta našla přes milion zákazníků, což je jistě úctyhodné číslo.
Jak ale vyplývá z předchozích údajů, málokterá dřívější generace bojovala s nezájmem kupujících, o čemž svědčí i sám fakt, že na rozdíl od jiné legendy jménem Escort nebylo jméno Fiesta dosud „pohřbeno”. Aby to Ford nemusel udělat ani do budoucna, připravil pro modelový rok několik dalších drobných vylepšení, z nichž nejviditelnějšími budou nové barvy karoserie s obchodními jmény Mars Red a Fashionista.
Dalšími zajímavými vylepšeními jsou rozšíření výbavových stupňů Trend a Titanium. V případě toho prvního zmiňme například příjem digitálního rádiového vysílání, nový audiosystém Sony, čalounění zadní strany sedadel, chromové zvýrazněním předních mlhových světel a několik drobných úprav v interiéru, z nichž nejzajímavější je zřejmě kožené čalounění volantu. V případě verze Titanium jsou novinkami třeba chromové obložení horní části masky chladiče, nová 15" kola z lehkých slitin nebo tkané čalounění stropu. A abychom nezapomněli, novinkou pro další modelový rok je i zvláštní edice Fiesta Sport.
Bez zajímavosti není, že Fiesta se dosud vyrábí i ve španělské Valencii, odkud kdysi poprvé vyjela, hlavním místem výroby je ale dnes německý Kolín nad Rýnem. Výroba Fiesta dále probíhá i v čínském Nanjingu, thajském Rayongu nebo mexickém Cuautitlànu a od loňska se prodává i ve své domovině, Spojených státech. Uvidíme, jak dlouho se ještě Fiesta udrží na vrcholu slávy...







Všechna dosavadní provedení Fordu Fiesta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 4 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 5 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 7 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 8 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 17:44 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins