Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Fiesta dostane tříválec 1,0 bez turba
17.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tříválce Ecotec a HTP budou mít zdatného následníka. Ford plánuje nasadit svou verzi nově také do Fiesty, narozdíl od Focusu ale bez turba.
Ford začne do Fiesty montovat nový tříválcový motor o objemu 1,0 litru. Prozatím to není oficiální tiskové sdělení, ale informace pocházející ze zdroje blízkého automobilce a dostal se k ní britský magazín What Car. Překvapivá tato zpráva určitě není. Bylo by značně pošetilé myslet si, že když se downsizing dotkne Focusu, mine menší Fiestu.
Malý tříválcový motor s turbodmychadlem má ve Focusu zajímavých 125 koní a 170 newtonmetrů. Je sice pomalejší než nejvýkonnější verze čtyřválce 1,6 Duratec Ti-VCT (125 k), který nahrazuje, ale Ford tvrdí, že to vykompenzuje téměř o litr nižší průměrná spotřeba. Jaká bude nakonec realita, to se ještě necháme překvapit, každopádně teď možná přemýšlíte, že 125 turbokoní by Fiestě docela slušelo. Tím by se nejmenší motor vyšvihl až na výkonový vrchol, protože atmosférická šestnáctistovka je v malém hatchbacku naladěná na 120 koní.
Britové ovšem tvrdí, že si na turbodmychadlo můžeme nechat zajít chuť. Ve Fiestě se objeví atmosférická varianta s výkonem cirka 80 koní a jejím úkolem bude nahradit čtyřválec o objemu 1,25 litru, který má dnes 60 nebo 82 koní. Se zavedením tříválcového motoru, jehož spotřeba by se měla pohybovat kolem 4,0 l/100 km se počítá na podzim, společně s příchodem facelitované Fiesty.
Otazník ale visí nad označením. Jméno Ecoboost bylo až dosud vyhrazeno čistě pro přeplňované jednotky. Že by 1,0 Eco?
Tříválec Ecoboost by dosud vyhrazen pro Focus. Nově se s faceliftem objeví také ve Fiestě, ale bez turbodmychadla.
Zdroj: What Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva