Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford dále přiblížil Drift Mode nového Focusu RS, nechá nás i nahlédnout do zákulisí (videa)
24.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál chystá sérii osmi videoepizod, které budou mapovat vývoj a testování. Toho se účastnil i Ken Block, k němuž se můžete částečně přiblížit.
Nový Ford Focus RS se oficiálně představil již v březnu na autosalonu v Ženevě. Před nedávnem jsme se přitom k tomuto ostrému hatchbacku mohli hned dvakráte vrátit, neboť modrý ovál dal konečně do placu veškeré technické parametry. Víme tedy, že třetí generace dostane do vínku 350 koní, se kterými zdolá stovku za 4,7 sekundy a maximálně se rozjede na 265 km/h. Mimo to pozadu nezůstalo ani české zastoupení značky, které odhalilo tuzemskou cenu. Ta s ohledem na danou dynamiku rozhodně není závratná, neboť v showroomu necháte bez příplatků pouze 915 900 Kč.
Máme tu tedy opravdu slibný potenciál za nevelké peníze, dodat však musíme jeden smutný fakt - do prodeje novinka zamíří až na jaře příštího roku. Pokud tedy patříte mezi potenciální zájemce, je třeba se obrnit nemalou trpělivostí. Alespoň malou náplastí na dané utrpení by vám přitom mohla být série osmi epizod mapujících vývoj a testování, kterou bude Ford každým týdnem od 30. září zveřejňovat na svém kanálu na YouTube.
Na osvětlení funkčnosti systému Drift Mode ovšem čekat nemusíte, neboť pár slov o dané technologii můžeme z rukávu vysypat již nyní. Základem je přitom systém pohonu všech kol, za kterým stojí firma GKN Engineering. Ta nepočítala s klasickými diferenciály, ale místo toho osadila zadní nápravu dvěma pakety spojek. První se přitom stará o přenos až 70 procent výkonu dozadu, druhý pak redistribuuje výkon motoru mezi jednotlivá kola.
Trik spočívá v tom, že systém dokáže na jediné kolo přenést až 100 procent dozadu posílaného výkonu, přičemž v rámci průjezdu zatáčkou může u toho venkovního navýšit přenášený výkon a rychlost otáčení. A to ještě předtím, než vůbec zmáčknete příslušné tlačítko Drift. Po jeho aktivaci by míra ustřelení zádě měla přejít z relativně působivých smyků do stavu „Wow“.
GKN však i nadále pamatuje na vaši bezpečnost, pročež je činnost obou paketů spojek (zvaných Twinster) sladěna se systémy ABS a ESP. Díky tomu byste nikdy neměli přejít do „idiotského“ režimu, neboť podle modrého oválu prostě nejste Ken Block. Ten se přitom na vývoji nového Fordu Focus RS opravdu podílel, jak dokazují i videa přiložená níže...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Suzuki zrušilo plán nadělit ikonickému Jimny elektrický pohon. Přišel by o své klíčové vlastnosti, říká šéf
před 3 hodinami - Et tu, Brute? Už i prodeje zdánlivě neporazitelného Ferrari padají, akcie zamířily dolů o 8 procent
před 5 hodinami - Tank budoucnosti od Hyundai má nově ve výbavě drony, které slouží jen jemu, sám ale jezdit nebude
před 6 hodinami - Absurdní čtyřválcový Mercedes C63 AMG je propadák všude. Ani o 1,1 milionu levněji než u nás se ho nedaří prodat
před 8 hodinami - Kia s faceliftem přiblížila své klíčové SUV Sportage větším modelům, možná to neměla dělat
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.06. 19:41 - mattonecz
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.06. 16:42 - pavproch
- Rychlodotazy 11.06. 15:32 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 11.06. 09:52 - M.Z.
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha