Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford B-Max živě: prostorem neohromí, konstrukcí dveří už vůbec (první dojmy)
8.3.2012 | Ladislav Soukup | Přidat příspěvek
Proč dělat něco jednoduše, když to jde složitě. Ford B-Max si ještě před uvedením na trh zadělává nejen na úspěch, ale i na problém.
Vzpomenete si na Peugeot 1007? Okázale uvedené malé auto bylo novátorsky osazené párem posuvných dveří. Chytrá myšlenka, která ale jaksi kvůli nedotažené konstrukci a ceně byla brzy stažena ke dnu, nadšení se otupilo, prodeje a zájem spadly a s nimi nakonec i vůz. Výroba 1007 pak po pěti letech v tichosti skončila. Nevím proč, ale právě na tento Peugeot jsem si vzpomněl při pohledu na Ford B-Max.
Vlastně vím proč. Z asi tří aut vystavených na place měly dva po zavření dveří problémy s lícováním a během jednoho dne jsem jen já osobně viděl třikrát někoho od Fordu, jak se kvůli poruchám šťourá v pojezdu i samotném systému zavírání zadních posuvných dveří.
Dobře, to můžou být dětské nemoci předprodukčních aut, které modrý ovál snad vychytá, jenže B-Max v Ženevě netrpí jen drobnými bolístkami, které lze léčit. Nemám představu o tom, jak nákladný musel být vývoj auta bez bočních sloupků, aby plnil bezpečnostní normy a aby zesílená konstrukce posuvných dveří zároveň nepřetěžovala kolejnice, ale tohle auto nakonec neohromuje ani vnitřním prostorem.
Pokud je řidič většího vzrůstu a podobně vzrostlá osoba chce nasotupit dozadu, přední sedačka prostě musí být odsunuta, pokud si tedy spolucestující nepřivydělává jako hadí žena. Jsem opravdu zvědav na ohlasy prvních uživatelů.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012

















Posuvné dveře jsou ve stísněném prostoru fajn věc, ale jen když vám vytvoří dostatečně velký otvor na nastoupení nebo vystoupení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
dnesPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Šéf Renaultu bez okolků řekl, co dál čeká auta v EU. Nová nařízeni je zdraží o dalších 40 procent, nezaměstnanost poroste
11.2.2025Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
11.2.2025Stále víc lidí odmítá elektromobily kvůli drahému pojištění, je to další skrytý problém, o kterém se nemluví
11.2.2025BMW nabízí pro vybrané modely kola za půl milionu. V tomto případě je to jen prázdná show, drahý nesmysl
11.2.2025Šéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
11.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.