Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford B-Max také zná svou cenu, bez 400 tisíc Kč pro něj nechoďte
10.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Většina ženevských novinek se bude do prodejů dostávat až v následujících týdnech a měsících. Další z těch, která nechce na nic čekat, je Ford B-Max.
Kuj železo, dokud je žhavé. Zřejmě v souladu s tímto rčením jednají lidé z prodejních oddělení automobilek Opel a Ford, když hned po premiérách svých nejžhavějších novinek „hrnou” tyto vozy do showroomů. V obou případech se ale zdá, že rychlost vítězí nad pečlivostí.
Zrovna dnes ráno jsme vás informovali o tom, že Opel Astra OPC 2012 vyráží za zákazníky s cenovkou začínající kousek na 34 000 Eur a vše nasvědčuje tomu, že si vůz můžete přinejmenším v Německu objednat třeba hned. Na tom by nebylo nic zvláštního, pokud by byly známy také podrobné technické a dynamické parametry. Nic takového ale Opel nezveřejnil a v katalogu hovoří jen o spotřebě paliva (zřejmě proto, že musí). To je trochu horkou jehlou šitý začátek prodeje - nejednoho potenciálního zákazníka bude jistě zajímat, co za své peníze dostane a pár fotografií jej v tomto směru jen těžko uspokojí.
S tímto nedostatkem si v Rüsselsheimu jistě brzy poradí, potíž Fordu se ale zdá být poněkud vážnějšího charakteru. Jeho B-Maxu totiž na autosalonu v Ženevě zjevně příliš nefungovala jeho hlavní chlouba, kombinace posuvných a tradičních dveří postrádajících sloupek B. Možná si říkáte, že podobné dveře měla už pěkná řádka aut, ale nikoli bez prostředního sloupku. A sladit tyto dva způsoby otevírání resp. zavírání, aniž by se dveře mohly „spolehnout” na tradiční záchytný bod v podobě B-sloupku je jistě nelehké. Většině B-Maxů v Ženevě dveře po dovření nelícovaly a to je lidé od Fordu průběžně udržovali „fit”.
Měli jsme za to, že půjde o předprodukční kusy a automobilka tak ještě bude mít čas vše doladit, nyní je ale zjevné, že toho času nebude příliš mnoho. Na první dodávky si zákazníci ještě několik měsíců počkají, opět v Německu ale mohou objednávat hned. Kompletní ceny v eurech najdete v přiložené tabulce, my jen shrneme, že vůz bude k mání s benzinovými motory 1,0 EcoBoost (výkon 100 nebo 120 koní), 1,4 Duratec (90 koní) a nebo 1,6 Duratec (105 koní). Z naftových agregátů pak budete moci vybírat mezi slabším 1,5 TDCi (75 koní) a silnějším 1,6 TDCi (95 koní). Převodovky jsou výlučně manuální pětistupňové, pouze varianta 1,6 Duratec dostane šestistupňový automat PowerShift. Nejlevnější verze 1,4 Duratec s výbavou Ambiente vyjde na necelých 16 tisíc Eur (cca 400 tisíc Kč), nejdostupnější diesel 1,5 s toutéž výbavou pak na něco přes 17 000 Eur (cca 430 tisíc Kč).
Zásadně odlišné ceny u nás očekávat asi nelze, a tak můžete sami zvážit, jak moc pro vás nabídka malého velkoprostorového vozu bude zajímavá. Nám se tyto cifry zdají být docela ambicózní.
Kompletní německý ceník nového Fordu B-Max
Galerie živých snímků Fordu B-Max ze ženevského autosalonu
Zdroj: Ford přes Autobild.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch