Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford B-Max také zná svou cenu, bez 400 tisíc Kč pro něj nechoďte
10.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Většina ženevských novinek se bude do prodejů dostávat až v následujících týdnech a měsících. Další z těch, která nechce na nic čekat, je Ford B-Max.
Kuj železo, dokud je žhavé. Zřejmě v souladu s tímto rčením jednají lidé z prodejních oddělení automobilek Opel a Ford, když hned po premiérách svých nejžhavějších novinek „hrnou” tyto vozy do showroomů. V obou případech se ale zdá, že rychlost vítězí nad pečlivostí.
Zrovna dnes ráno jsme vás informovali o tom, že Opel Astra OPC 2012 vyráží za zákazníky s cenovkou začínající kousek na 34 000 Eur a vše nasvědčuje tomu, že si vůz můžete přinejmenším v Německu objednat třeba hned. Na tom by nebylo nic zvláštního, pokud by byly známy také podrobné technické a dynamické parametry. Nic takového ale Opel nezveřejnil a v katalogu hovoří jen o spotřebě paliva (zřejmě proto, že musí). To je trochu horkou jehlou šitý začátek prodeje - nejednoho potenciálního zákazníka bude jistě zajímat, co za své peníze dostane a pár fotografií jej v tomto směru jen těžko uspokojí.
S tímto nedostatkem si v Rüsselsheimu jistě brzy poradí, potíž Fordu se ale zdá být poněkud vážnějšího charakteru. Jeho B-Maxu totiž na autosalonu v Ženevě zjevně příliš nefungovala jeho hlavní chlouba, kombinace posuvných a tradičních dveří postrádajících sloupek B. Možná si říkáte, že podobné dveře měla už pěkná řádka aut, ale nikoli bez prostředního sloupku. A sladit tyto dva způsoby otevírání resp. zavírání, aniž by se dveře mohly „spolehnout” na tradiční záchytný bod v podobě B-sloupku je jistě nelehké. Většině B-Maxů v Ženevě dveře po dovření nelícovaly a to je lidé od Fordu průběžně udržovali „fit”.
Měli jsme za to, že půjde o předprodukční kusy a automobilka tak ještě bude mít čas vše doladit, nyní je ale zjevné, že toho času nebude příliš mnoho. Na první dodávky si zákazníci ještě několik měsíců počkají, opět v Německu ale mohou objednávat hned. Kompletní ceny v eurech najdete v přiložené tabulce, my jen shrneme, že vůz bude k mání s benzinovými motory 1,0 EcoBoost (výkon 100 nebo 120 koní), 1,4 Duratec (90 koní) a nebo 1,6 Duratec (105 koní). Z naftových agregátů pak budete moci vybírat mezi slabším 1,5 TDCi (75 koní) a silnějším 1,6 TDCi (95 koní). Převodovky jsou výlučně manuální pětistupňové, pouze varianta 1,6 Duratec dostane šestistupňový automat PowerShift. Nejlevnější verze 1,4 Duratec s výbavou Ambiente vyjde na necelých 16 tisíc Eur (cca 400 tisíc Kč), nejdostupnější diesel 1,5 s toutéž výbavou pak na něco přes 17 000 Eur (cca 430 tisíc Kč).
Zásadně odlišné ceny u nás očekávat asi nelze, a tak můžete sami zvážit, jak moc pro vás nabídka malého velkoprostorového vozu bude zajímavá. Nám se tyto cifry zdají být docela ambicózní.
Kompletní německý ceník nového Fordu B-Max
Galerie živých snímků Fordu B-Max ze ženevského autosalonu
Zdroj: Ford přes Autobild.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva