Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford B-Max: sériové provedení ukázalo originální systém otevírání dveří
10.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Již loni v Ženevě jsme si mohli na konceptu Fordu B-Max prohlédnout vskutku novátorské řešení vstupu do vozu. Takto vypadá v sériové verzi.
Hned po odhalení prvních snímků produkčního B-Maxu v průběhu minulého týdne bylo zřejmé, že Ford nám o něm najednou všechno říci nehodlá. Sériová verze tohoto modelu se sice od loňské studie liší jen minimálně, ale z jednorázového sdělení, že se vůz na cestě do sériové výroby dramaticky nezměnil, by dostatečně velký mediální humbuk. Tak už to zkrátka dnes chodí a po prvních snímcích vnějšího designu se tedy nyní můžeme poprvé podívat i do interiéru.
I když vlastně ne až tak úplně, neboť dnešní pokračování postupného odhalování má za cíl předvést řešení vstupu dovnitř vozu, ne interiér samotný. Fordu je třeba přiznat, že jeho řešení určitě nepatří k všedním, když zcela postrádá sloupek B a k tomu kombinuje posuvné dveře pro cestující vzadu s klasickými pro ty přední. To ve výsledku znamená, že vstup do vozu je neobyčejně velkorysý - na délku měří 1,5 metru, což je více než dvojnásobek toho, co dnes nabízí premiant segmentu malých MPV, Opel Meriva.
Jak moc je tento rozdíl využitelný prakticky teprve uvidíme, Ford nyní krom uvolnění přiloženého snímku, zveřejnění zmíněného parametru a obchodního označení zadních posuvných dveří (Easy Access Doors, snad netřeba překládat) ubezpečuje hlavně o tom, že absence sloupku B neznamená žádný kompromis pro pasivní bezpečnost vozu zejména při nárazu z boku.
Zadní dveře proto používají vysokopevnostní ocel, která by měla zajistit stejnou odolnost vozu proti bočnímu nárazu jako u konvenčních konstrukcí, a přitom vůz nezatížit kily navíc. Pravdivosti tohoto tvrzení lze i věřit, jsme ale zvědavi na to, jak se karoserie bude chovat při čelním nárazu - část tradiční konstrukce bude chybět i v tomto případě.
K samotnému interiéru toho zatím Ford mnoho neřekl, slibuje pouze několik dalších originálních prvků a třeba i sklopné přední sedadlo, díky němuž bude možné v autě převážet předměty dlouhé až 2,3 metru. O vnitřku se více dozvíme až později - hádáme, že asi tak za týden...
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
První pohled na systém otevírání dveří a interiér Fordu B-Max
Aby se neřeklo, Ford uvolnil i jednu novou fotografii auta jako takového
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch