Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford B-Max: sériové provedení ukázalo originální systém otevírání dveří
10.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Již loni v Ženevě jsme si mohli na konceptu Fordu B-Max prohlédnout vskutku novátorské řešení vstupu do vozu. Takto vypadá v sériové verzi.
Hned po odhalení prvních snímků produkčního B-Maxu v průběhu minulého týdne bylo zřejmé, že Ford nám o něm najednou všechno říci nehodlá. Sériová verze tohoto modelu se sice od loňské studie liší jen minimálně, ale z jednorázového sdělení, že se vůz na cestě do sériové výroby dramaticky nezměnil, by dostatečně velký mediální humbuk. Tak už to zkrátka dnes chodí a po prvních snímcích vnějšího designu se tedy nyní můžeme poprvé podívat i do interiéru.
I když vlastně ne až tak úplně, neboť dnešní pokračování postupného odhalování má za cíl předvést řešení vstupu dovnitř vozu, ne interiér samotný. Fordu je třeba přiznat, že jeho řešení určitě nepatří k všedním, když zcela postrádá sloupek B a k tomu kombinuje posuvné dveře pro cestující vzadu s klasickými pro ty přední. To ve výsledku znamená, že vstup do vozu je neobyčejně velkorysý - na délku měří 1,5 metru, což je více než dvojnásobek toho, co dnes nabízí premiant segmentu malých MPV, Opel Meriva.
Jak moc je tento rozdíl využitelný prakticky teprve uvidíme, Ford nyní krom uvolnění přiloženého snímku, zveřejnění zmíněného parametru a obchodního označení zadních posuvných dveří (Easy Access Doors, snad netřeba překládat) ubezpečuje hlavně o tom, že absence sloupku B neznamená žádný kompromis pro pasivní bezpečnost vozu zejména při nárazu z boku.
Zadní dveře proto používají vysokopevnostní ocel, která by měla zajistit stejnou odolnost vozu proti bočnímu nárazu jako u konvenčních konstrukcí, a přitom vůz nezatížit kily navíc. Pravdivosti tohoto tvrzení lze i věřit, jsme ale zvědavi na to, jak se karoserie bude chovat při čelním nárazu - část tradiční konstrukce bude chybět i v tomto případě.
K samotnému interiéru toho zatím Ford mnoho neřekl, slibuje pouze několik dalších originálních prvků a třeba i sklopné přední sedadlo, díky němuž bude možné v autě převážet předměty dlouhé až 2,3 metru. O vnitřku se více dozvíme až později - hádáme, že asi tak za týden...
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
První pohled na systém otevírání dveří a interiér Fordu B-Max
Aby se neřeklo, Ford uvolnil i jednu novou fotografii auta jako takového
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus