Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford 1,0 Ecoboost: klíčový „benzin” Fordu na třech minutách videa
19.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Možná to je pouhá paranoidní spekulace, ale vypadá to, jakoby budoucnost menších benzínových Fordů byla čistě tříválcová.
Když zvážíme možnost, že obyčejná benzínová atmosférická šestnáctistovka byla před nějakými deseti až patnácti lety jedním z nejdůležitějších motorů nižší střední třídy a ani dnes její význam není zanedbatelný, měl by mít Ford zatraceně dobrou náhradu, aby z toho nebyl vážný problém. Modrý ovál věří, že tím nástupcem se může stát litrový tříválec s turbodmychadlem.
Ford ovšem sází na litrovou „kartu“ v mnohem širším měřítku než jen v segmentu Golfu. Kromě Focusu a kompaktního vanu B-Max, kde má být aplikována přeplňovaná verze 1,0 Ecoboost, zde máme rovněž Fiestu.
Ta nyní vábí zákazníky velmi důležitým, levným zážehovým motorem o objemu 1,25 litru a výkonem od 60 do 82 koní (sílou nebo spotřebou jsou na tom samozřejmě mnohem lépe diesely nebo benzínový Duratec 1.6 Ti-VCT, na druhou stranu jsou ale také výrazně dražší). Právě tento jednoduchý čtyřválec musí do budoucna udělat místo atmosférické verzi tříválce o výkonu 80 koní a nebylo by překvapivé, kdyby se musel kvůli třeba stokoňové jednotce 1,0 Ecoboost časem poroučet také agregát 1,4 Duratec s výkonem 96 koní.
Jak možná tušíte, ještě nejsme u konce. Před necelým měsícem jsme psali, že Ford pracuje na litrovém Ecoboostu s výkonem až 180 koní, což by teoreticky mohla být silnější náhrada za atmosférický dvoulitr - v podstatě vymírající typ motoru.
Takto pohromadě to možná vypadá zvláště, ale skutečně se zdá, jakoby evropská divize americké automobilky Ford naplánovala benzínovou budoucnost svých vozů (od modelu Ka až po Focus) hlavně ve spojení s jediným tříválcem naladěným na příslušný výkon a chtěla vypustit většinu benzínových čtyřválců v objemu od 1,25 do 2,0 litru. Což by asi bylo docela odvážné rozhodnutí, ale ve světle výše uvedeného to tak opravdu působí.
Pokud máte chuť podívat se blíže na tento zázrak, tak Ford zveřejnil video, kde 1,0 Ecoboost v přeplňované verzi podrobně představuje. Typ s turbodmychadlem má dnes 100 až 125 koní, je vybavený přímým vstřikováním, rozvodem DOHC s čtyřmi ventily na válec a variabilním časováním a malým turbem schopným točit až 250 tisíc otáček. V nabídce výkonů by to tedy měl být pomyslný střed příštího tříválcového portfolia Fordu.
Zdroj: Youtube přes autoblog.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva