Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě?

O 23 020 Eur více bude chtít Fisker za svou Karmu po německých zákaznících. Asi to bude tím, že vůz má v Evropě nižší spotřebu než v Americe...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě?

20.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O 23 020 Eur více bude chtít Fisker za svou Karmu po německých zákaznících. Asi to bude tím, že vůz má v Evropě nižší spotřebu než v Americe...

Nedávno jsme psali o zázraku, který se podařil Fiskeru Karma při přeletu Atlantiku. Zatímco v Americe mu byla v testech EPA naměřena skutečná spotřeba 11,8 l/100 km, podle evropských norem jaksi ignorujících jiné než palivové vstupy a nezohledňujících provoz po více než pár ujetých kilometrech si vede násobě lépe - prý spotřebuje jen 2,1 l/100 km. Nebudeme znovu probírat bruselské lži, zdá se však, že Fiskeru dodaly více sebevědomí. Vůz totiž v Evropě výrazně zdražil.

Zatímco loni nechal výrobce první nadšené zájemce vůz objednávat za cenu 78 780 Eur (cca 2 miliony Kč), včera oznámil, že vůz je nyní k mání za 101 800 Eur, tedy asi o 590 tisíc dráž. To je poměrně drastické navýšení ceny (téměř o 30 procent), které se v souladu s tím, co na Karmu v posledních měsících „prasklo” (normovaná spotřeba téměř 12 litrů) zdá být poněkud neadekvátní. Fisker se ale zřejmě v Evropě rozhodl jednat v souladu se zcela imaginární spotřebou paliva jen něco málo přes dva litry a podle toho Karmu nacenit.

Je to navíc jen základní cena, lépe vybavené verze budou stát 111 300 resp. 117 300 Eur (tedy až 3 miliony Kč), což se nám zdá už trochu moc. Karma je sice stylové, ale jinak dost zvláštní auto - váží 2,5 tuny, se 400 koňmi tak zrychluje na stovku za 6,2 sekundy a jeho maximální rychlost je omezena pouze na 200 km/h. Když si k tomu přičteme již zmíněnou spotřebu, která bude platit po většinu kilometrů, po které bude Karma provozována (na nabité baterky ujede jen pár desítek kilometrů a ani jejich „šťáva” není zadarmo), zdá se nám výsledná nabídka dosti nekonkurenceschopná třeba proti vcelku klasickému novému Porsche 911 991 se stejným výkonem, zásadně vyšší dynamikou, nižší spotřebou a srovnatelnou nebo nižší cenou...


Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě? - 1 - Fisker Karma modra 01Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě? - 2 - Fisker Karma modra 02Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě? - 3 - Fisker Karma modra 03Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě? - 4 - Fisker Karma modra 04Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě? - 5 - Fisker Karma modra 05Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě? - 6 - Fisker Karma modra 06Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě? - 7 - Fisker Karma modra 07Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě? - 8 - Fisker Karma modra 08Fisker Karma v Evropě podražil skoro o 600 tisíc. Že by kvůli nižší spotřebě? - 9 - Fisker Karma modra 09
Modrá je dobrá, sama Karma je ale vzhledem ke svým schopnostem poněkud drahá

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.