Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat TwinAir se zbavuje turbodmychadla, nabídne jen 65 atmosférických koní
2.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bylo jen otázkou času, kdy italská automobilka Fiat odstraní ze svého dvouválce přeplňování, aby mohla dále - na papíře - tlačit emise oxidu uhličitého níž.
Asi před měsícem Fiat představil dvě nové verze svého ne moc přesvědčivého zázraku jménem TwinAir. Jednu slabší Natural Power, s 80 koňmi, schopnou spalovat zemní plyn, druhou pak s výkonem zvýšeným z 85 na 105 koní, připravenou pohánět větší model 500L. Jak bylo psáno závěrem článku, příští Fiatem vysněná motorizace nejen Apeninského poloostrova je vskutku malována jedinou barvou.
Umělecké sklony Italů ovšem není radno podceňovat - z rukávu aktuálně vytáhli další odstín zelené, jen o pár tónů křiklavější. Nabídku motorizací Fiatu 500 totiž nově oblažila svou přítomností atmosférická varianta TwinAir s výkonem sníženým na 65 koní, čímž se nová pětistovka svým poměrem výkonu a hmotnosti zdatně snaží vyrovnat své dýchaviční babičce. Emise auta by podle holandského Autoweeku měly spadnout na hodnotu 96 g CO2 na kilometr, což je přibližný ekvivalent 3,8 l/100 km a o dvě deci méně, než vykazuje 0,9 TwinAir s turbem.
Holandští kolegové uvádí také cenu. Základ by měl stát vycházet na 12 995 eur, v přepočtu asi 331 tisíc. To je z pohledu českého trhu značně nekonkurenceschopná částka už proto, že silnější 500 s motorem 1,2 o výkonu 69 koní momentálně stojí v akci necelých 270 tisíc, ale u nás Fiat jistě půjde s cenou níž, v Holandsku jsou auta stižena větším daňovým zatížením.
Fiat 500 kromě nové motorizace dorazí na trh společně s nově stylizovanými koly, celou paletou nových pastelových laků nazvaných Color Teraphy (včetně matně černé 500 Street), vzdávajících hold původním barvám ze 60. a 70. let, s bílými kryty vnějších zpětných zrcátek i bílou anténou.
Pětistovky ve verzích Color Teraphy poznáte podle pastelových barev a bílých detailů
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch