Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat Punto 0,9 TwinAir: více než dvouválcová Alfa?
30.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Unijní pochlebovači velkého podvodu s globálním oteplováním musí jásat, italské dvouválce útočí na Frankfurt. Vedle MiTa dostalo TwinAir i Punto.
Motor TwinAir se šíří zákoutími modelových řad Fiatu jako informace o obnaženém chlapovi v klášteře novicek. Máme za sebou jeden den italských novinek pro frankfurtský autosalon a rázem se objevuje v Alfě Romeo MiTo, zcela novém Fiatu Panda a teď i ve Fiatu Punto.
Když už nic jiného, stejně jako v případě Alfy jde o silnější, přeplňovanou verzi o výkonu 85 koní v relativně nízkých 5 500 otáčkách za minutu a točivém momentu 145 newtonmetrů při 2 000 ot./min. Agregát je kombinován ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou, což je informace, která v případě MiTa scházela. A protože jde o více než vzdálené příbuzné, tímto víme, jaká rychlostní skříň bude rovněž v Alfě.
Fiat informuje, že těch 85 koní budete mít standardně a zmáčknutím tlačítka Eco překalibruje řídicí jednotka mapu do režimu s nižším výkonem. Lze se domnívat, že jde o stejné maximum 110 newtonmetrů jako v případě MiTa. Že je něco takového k dispozici v lidovějším Fiatu, zase není tolik zarážející (také tato značka potřebuje nízké průměrné emise). Faux pas je spíše to, že plný výkon máte po nastartování v Puntu, ale ne v Alfě Romeo, kterou musíte k vyšším výkonům donutit mačkáním tlačítka. Není něco špatně?
Tak jako tak nepočítejte s nějakou extrémní dynamikou. Punto se základní dvanáctistovkou váží 1 030 kg. Když bychom řekli, že s motorem TwinAir to bude těsně nad tunou, tak bude výpočet výkonové hmotnosti snadný jako facka, nicméně výsledek spíše podprůměrný.
Pro úplnost přidáváme ještě dvě informace do party - stejně jako MiTo dostane i Punto vedle TwinAiru také nafťák 1,3 Multijet s výkonem 85 koní a prvky podobné těm z programu Efficient Dynamics od BMW. Vůz bude disponovat alternátorem, který se bude zapojovat do práce hlavně při brzdění motorem, chybět nebude ani upravené chlazení a vody i oleje a prvky jako systém start and stop. Výsledkem je kombinovaná spotřeba paliva někde okolo 3,5 litru nafty a emise CO2 90 g/km.
Bez ohledu na zvolený motor pak bude Punto pro modelový rok 2012 nabízeno ve výbavových stupních Pop, Easy a Lounge. K dvouválci se bude vázat specifický výbavový stupeň TwinAir, jenž se bude vyznačovat šedo-černým interiérem a křiklavě zelenou barvou karoserie s černou střechou, kterou můžete spatřit na snímcích. Pokud tedy za pár měsíců spatříte na silnicích právě takto vyparáděné Punto, víte, s čím máte tu čest...
Fiat se při snižování emisí bude v příštích letech spoléhat na TwinAir, objevuje se též v Puntu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva