Fiat Punto 0,9 TwinAir: více než dvouválcová Alfa?

Unijní pochlebovači velkého podvodu s globálním oteplováním musí jásat, italské dvouválce útočí na Frankfurt. Vedle MiTa dostalo TwinAir i Punto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fiat Punto 0,9 TwinAir: více než dvouválcová Alfa?

30.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Fiat Punto 0,9 TwinAir: více než dvouválcová Alfa?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Unijní pochlebovači velkého podvodu s globálním oteplováním musí jásat, italské dvouválce útočí na Frankfurt. Vedle MiTa dostalo TwinAir i Punto.

Motor TwinAir se šíří zákoutími modelových řad Fiatu jako informace o obnaženém chlapovi v klášteře novicek. Máme za sebou jeden den italských novinek pro frankfurtský autosalon a rázem se objevuje v Alfě Romeo MiTo, zcela novém Fiatu Panda a teď i ve Fiatu Punto.

Když už nic jiného, stejně jako v případě Alfy jde o silnější, přeplňovanou verzi o výkonu 85 koní v relativně nízkých 5 500 otáčkách za minutu a točivém momentu 145 newtonmetrů při 2 000 ot./min. Agregát je kombinován ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou, což je informace, která v případě MiTa scházela. A protože jde o více než vzdálené příbuzné, tímto víme, jaká rychlostní skříň bude rovněž v Alfě.

Fiat informuje, že těch 85 koní budete mít standardně a zmáčknutím tlačítka Eco překalibruje řídicí jednotka mapu do režimu s nižším výkonem. Lze se domnívat, že jde o stejné maximum 110 newtonmetrů jako v případě MiTa. Že je něco takového k dispozici v lidovějším Fiatu, zase není tolik zarážející (také tato značka potřebuje nízké průměrné emise). Faux pas je spíše to, že plný výkon máte po nastartování v Puntu, ale ne v Alfě Romeo, kterou musíte k vyšším výkonům donutit mačkáním tlačítka. Není něco špatně?

Tak jako tak nepočítejte s nějakou extrémní dynamikou. Punto se základní dvanáctistovkou váží 1 030 kg. Když bychom řekli, že s motorem TwinAir to bude těsně nad tunou, tak bude výpočet výkonové hmotnosti snadný jako facka, nicméně výsledek spíše podprůměrný.

Pro úplnost přidáváme ještě dvě informace do party - stejně jako MiTo dostane i Punto vedle TwinAiru také nafťák 1,3 Multijet s výkonem 85 koní a prvky podobné těm z programu Efficient Dynamics od BMW. Vůz bude disponovat alternátorem, který se bude zapojovat do práce hlavně při brzdění motorem, chybět nebude ani upravené chlazení a vody i oleje a prvky jako systém start and stop. Výsledkem je kombinovaná spotřeba paliva někde okolo 3,5 litru nafty a emise CO2 90 g/km.

Bez ohledu na zvolený motor pak bude Punto pro modelový rok 2012 nabízeno ve výbavových stupních Pop, Easy a Lounge. K dvouválci se bude vázat specifický výbavový stupeň TwinAir, jenž se bude vyznačovat šedo-černým interiérem a křiklavě zelenou barvou karoserie s černou střechou, kterou můžete spatřit na snímcích. Pokud tedy za pár měsíců spatříte na silnicích právě takto vyparáděné Punto, víte, s čím máte tu čest...


Fiat Punto 0,9 TwinAir: více než dvouválcová Alfa? - 1 - FIAT PUNTO 03Fiat Punto 0,9 TwinAir: více než dvouválcová Alfa? - 2 - FIAT PUNTO 04Fiat Punto 0,9 TwinAir: více než dvouválcová Alfa? - 3 - FIAT PUNTO 01Fiat Punto 0,9 TwinAir: více než dvouválcová Alfa? - 4 - FIAT PUNTO 02Fiat Punto 0,9 TwinAir: více než dvouválcová Alfa? - 5 - FIAT PUNTO 05Fiat Punto 0,9 TwinAir: více než dvouválcová Alfa? - 6 - FIAT PUNTO 06
Fiat se při snižování emisí bude v příštích letech spoléhat na TwinAir, objevuje se též v Puntu

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.