Fiat povtrdil výrobu crossoveru 500X i odvozeného Jeepu v Melfi, prázdniny končí

Nové modely se čekají až v roce 2014, do té doby musí Fiat investovat do 500 svařovacích robotů, nové lakovny, lisovny a montážní linky 24 miliard korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fiat povtrdil výrobu crossoveru 500X i odvozeného Jeepu v Melfi, prázdniny končí

21.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Fiat povtrdil výrobu crossoveru 500X i odvozeného Jeepu v Melfi, prázdniny končí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové modely se čekají až v roce 2014, do té doby musí Fiat investovat do 500 svařovacích robotů, nové lakovny, lisovny a montážní linky 24 miliard korun.

O problémech italského Fiatu víme již delší dobu. Stejně tak dobře známé jsou spekulace ohledně crossoveru 500X, který by mělo doprovázet dvojče s logem Jeepu. Doposud však nebylo tak úplně jasné, jak automobilka oba oříšky rozlouskne. Šéf koncernu Sergio Marchionne však tento týden přišel s rozhodnutím, které zabíjí obě mouchy jednou ranou.

Změnu na propadajících se evropských trzích samozřejmě Fiat sám o sobě vyvolat nedokáže. Vyřešit by se ovšem měla skomírající kapacita jeho továren, z nichž některé jedou jen na 50 % a některé dokonce mají prozatímní „prázdniny”. Marchionne totiž potvrdil, že výroba obou novinek bude probíhat v továrně Fiatu v italském Melfi.

Radost z toho jistě má italská vláda, které nepřibudou nezaměstnaní, pro koncern však zavedení nových montážních linek, lakovny, lisovny a nákup 500 svařovacích robotů vyjde na nějakých 24 miliard. Oba vozy by proto měly být setsakra úspěšné, neboť nezájem klientely znamená další krůček směrem k bankrotu.

Fiat proto hodlá s modelem 500X zamířit do vyššího segmentu trhu, kde již nebude tolik záležet na kvantitě, jako spíše na luxusu na palubě. Model Jeepu, o jehož názvu ještě nebylo rozhodnuto, pak bude prodáván jen s pohonem všech kol a bohatší standardní výbavou.

První modely by měly sjet z linky v roce 2014. Pro Jeep se přitom jedná o zcela nový segment, zatímco u Fiatu model 500X nahradí stárnoucí Sedici. O rok později by navíc na stejné lince měl vzniknout nástupce Punta postavený na platformě Fiatu 500L.

Podle Marchionneho je navíc kapacita továrny v Melfi dostatečná k výrobě čtyř modelů, v roce 2016 by tak měla dorazit další karosářská verze vycházející z platformy „Small Wide“. Obě novinky pak mají rovněž mířit na bohatou klientelu. Výroba mainstreamových modelů by přitom nadále měla pokračovat ve svém stěhování mimo západní Evropu, a to především kvůli levnější pracovní síle. Z toho důvodu se ostatně třeba model 500L vyrábí v Srbsku v bývalé továrně Zastavy.


Fiat povtrdil výrobu crossoveru 500X i odvozeného Jeepu v Melfi, prázdniny končí - 1 - Fiat 500X odhaleni video Perex
Fiat 500X se poprvé představil v červenci v Turíně, ovšem pouze takto

Zdroje: Autocar, Motor Authority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.