Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat povtrdil výrobu crossoveru 500X i odvozeného Jeepu v Melfi, prázdniny končí
21.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové modely se čekají až v roce 2014, do té doby musí Fiat investovat do 500 svařovacích robotů, nové lakovny, lisovny a montážní linky 24 miliard korun.
O problémech italského Fiatu víme již delší dobu. Stejně tak dobře známé jsou spekulace ohledně crossoveru 500X, který by mělo doprovázet dvojče s logem Jeepu. Doposud však nebylo tak úplně jasné, jak automobilka oba oříšky rozlouskne. Šéf koncernu Sergio Marchionne však tento týden přišel s rozhodnutím, které zabíjí obě mouchy jednou ranou.
Změnu na propadajících se evropských trzích samozřejmě Fiat sám o sobě vyvolat nedokáže. Vyřešit by se ovšem měla skomírající kapacita jeho továren, z nichž některé jedou jen na 50 % a některé dokonce mají prozatímní „prázdniny”. Marchionne totiž potvrdil, že výroba obou novinek bude probíhat v továrně Fiatu v italském Melfi.
Radost z toho jistě má italská vláda, které nepřibudou nezaměstnaní, pro koncern však zavedení nových montážních linek, lakovny, lisovny a nákup 500 svařovacích robotů vyjde na nějakých 24 miliard. Oba vozy by proto měly být setsakra úspěšné, neboť nezájem klientely znamená další krůček směrem k bankrotu.
Fiat proto hodlá s modelem 500X zamířit do vyššího segmentu trhu, kde již nebude tolik záležet na kvantitě, jako spíše na luxusu na palubě. Model Jeepu, o jehož názvu ještě nebylo rozhodnuto, pak bude prodáván jen s pohonem všech kol a bohatší standardní výbavou.
První modely by měly sjet z linky v roce 2014. Pro Jeep se přitom jedná o zcela nový segment, zatímco u Fiatu model 500X nahradí stárnoucí Sedici. O rok později by navíc na stejné lince měl vzniknout nástupce Punta postavený na platformě Fiatu 500L.
Podle Marchionneho je navíc kapacita továrny v Melfi dostatečná k výrobě čtyř modelů, v roce 2016 by tak měla dorazit další karosářská verze vycházející z platformy „Small Wide“. Obě novinky pak mají rovněž mířit na bohatou klientelu. Výroba mainstreamových modelů by přitom nadále měla pokračovat ve svém stěhování mimo západní Evropu, a to především kvůli levnější pracovní síle. Z toho důvodu se ostatně třeba model 500L vyrábí v Srbsku v bývalé továrně Zastavy.

Fiat 500X se poprvé představil v červenci v Turíně, ovšem pouze takto
Zdroje: Autocar, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 11 hodinamiOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva