Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat Panda Trekking 2012: myška hrabalka v hávu čtyřkolky potichu odhalena
21.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nová Panda Trekking si svou vizáží tak trochu hraje na dobyvatele osmitisícovek, ve skutečnosti je ale spíše turistou s lanem při procházce po Petříně.
Ač může model Trekking s oplastovanou karoserií verze 4x4 a pohonem předních kol na první pohled působit jako hloupý podvod, ve skutečnosti dává dokonalý smysl. Fiat vycházel z ověřeného předpokladu, že i mezi motoristy se najde dost takových, kteří si rádi na něco hrají. Konkrétně třeba na milovníky nezpevněných silnic, i když se jim už z bláta na botách možná dělá šoufl.
V hierarchii modelové řady zapadá provedení Trekking mezi standardní Pandu a rovněž novou čtyřkolku. Oproti výchozímu modelu je malé pseudo-SUV kvůli novým nárazníkům, černým plastovým nástavcům blatníků a přizvednutému podvozku o dva centimetry delší (368 cm), o tři širší (167 cm) a pět centimetrů vyšší (160 cm).
Na rozdíl od Pandy 4x4, která využívá k přenosu výkonu na zadní kola elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou, je Trekking opravdu jen čistá předokolka. Kdybyste si to ale s výletem po nezmapovaných silničkách nerozmysleli, částečně vám pomůže digitální náhražka samosvorného diferenciálu přibrzďující protáčející se kolo.
Motory by měly být pro verzi Trekking nachystány tři. Informaci italského zastoupení ale bude nutné brát s rezervou, jelikož se může od podmínek na českém trhu zčásti lišit. Každopádně Fiat bude pod přední kapotu montovat přeplňovaný dvouválec 0,9 Twinair s výkonem 85 koní za 15 200 eur, naftovou třináctistovku Multijet s 75 koňmi za 15 900 Eur a osmdesátikoňový Twinair schopný jezdit na zemní plyn, který pod označením Natural Power pořídíte za 17 450 Eur. Ceny jsou ale opravdu bez záruky.
Odlišit verzi Trekking od Pandy 4x4 nebude snadné, předokolka ale bude kromě štítků 4x4 postrádat třeba kryt pod motorem
Zdroj: alvolante.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 24 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch