Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat Panda 2012: premiéra ve Frankfurtu, začátek výroby ještě letos
29.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Třetí generace Pandy se již bez nejmenších pochyb představí na letošním frankfurtském autosalonu. Vyrábět se navíc nově bude opět v Itálii.
Šéf výroby Fiatu Stefan Ketter potvrdil, že současnou Pandu čeká brzký konec kariéry. Již na autosalonu ve Frankfurtu v půlce září se totiž představí třetí generace této malé-velké legendy, její sériová produkce pak začne o pouhé dva měsíce později. Stane se tak navíc v továrně firmy v Pomigliano d'Arco, kde se dnes vyrábějí Alfy Romeo.
O samotné nové Pandě zatím nevíme nic podrobnějšího, jistotou je jen to, že jedno z nejprodávanějších malých aut posledních let se do prodejů dostane začátkem roku 2012. Pozoruhodné přitom je, že jeho výroba bude do zmíněné továrny přesunuta zcela v rámci plánu „Fabbrica Italia”, který má domácí (rozumějte italskou) produkci Fiatů zvýšit ze současných 650 tisíc až na 1,4 milionu aut za rok.
Jde o jeden ze záměrů šéfa Fiatu Sergia Marchionneho, který se kvůli tomu dostal i do sporu s odbory. Zrovna Panda v současnosti vzniká v Polsku a aby mohla být vyráběna v Itálii, musí se produktivita italských továren zvýšit o desítky procent. To znamenalo nutnost změny současného dvousměnného provozu po 235 pracovních dnů až na třísměnný provoz počas 280 pracovních dnů. To se odborářům příliš nezamlouvalo, nakonec jim ale nezbylo než s Marchionneho záměrem souhlasit, neboť jim pohrozil přesunem části výroby opačným směrem, tedy do Polska nebo Srbska.
V Polsku se nadále bude vyrábět model 500 a odvozený Ford Ka, budoucnost tohoto závodu je přesto nejistá. I když dnes vyrábí půl milionu aut za rok (včetně současné Pandy) a jde tak o druhou největší továrnu Fiatu po brazilském Belo Horizonte, s plány vedení na značnou „italizaci” výroby na Poláky bez mohutného zvýšení prodejů Fiatu mnoho práce nezbude.
Dnešní Fiat Panda ve verzi Cross
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 4 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva