Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat nikdo nechce. Marchionneho námluvy s VW tvrdě utnul šéf koncernu
8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V reakci na převzetí Opelu by šéf FCA také rád získal silného partnera. VW ale o ztrátový Fiat momentálně nestojí a zájem nemá ani nikdo jiný.
Prakticky celý rok 2015 jsme zmiňovali snahy šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho o spojení s americkou automobilkou General Motors. Ta však o ztrátový Fiat neměla nejmenší zájem, a to ani za předpokladu, že součástí dohody by byl také stále ziskovější Chrysler. Marchionne proto pokusy o vytvoření automobilového gigantu s logem GM-FCA vzdal. To se ovšem netýkalo dalšího hledání ideálního partnera.
Prakticky přesně před rokem ovšem šéf FCA uvedl, že se nehodlá spojit s kdekým, takové PSA pro něj nebylo zrovna zajímavé. Francouzi ovšem tento týden potvrdili převzetí Opelu, čímž Marchionnemu minimálně zkazili chuť k jídlu. Milovník svetrů proto začal s dalšími námluvami, přičemž v jeho hledáčku se ocitl Volkswagen, který podle něj bude francouzsko-německou aliancí nejvíce zasažen.
Zda se tak skutečně stane, je otázkou. Nicméně koncern VW-FCA rozhodně nevznikne. Šéf německého koncernu Matthias Müller totiž v Ženevě řekl: „Nejsme připraveni na jednání o čemkoli... máme jiné problémy.“ A aby dal svůj nezájem najevo opravdu jasně, dodal až kruté: „Marchionneho jsem neviděl měsíce.“
Šéf Fiatu totiž rozjel námluvy podobným způsobem, jako kdysi s GM - tehdy poslal šéfce koncernu e-mail. Tady se neobtěžoval ani s tím a o svém zájmu o spojení s VW pouze promluvil před novináři. Ti se pak zeptali Müllera a jeho slova již donesla zpě k italskému manažerovi. Šéf FCA ale neztratil tvář a zareagoval na to s tím, že opětovně zkusí štěstí u General Motors.
I tady ovšem narazí. Šéf GM Dan Ammann totiž uvedl, že „jsme neměli zájem již dříve a o to menší jej máme nyní“. FCA tak nejspíše zůstane i nadále osamoceno, dle analytiků ale ne dlouho. Americký trh, tedy místo, kde koncern nejvíce profituje, se totiž blíží ke svému vrcholu. A jakmile jej dosáhne, hodnota FCA bude klesat. Pak se může stát, že Fiat nakonec k některé z automobilek, ke kterým Marchionne vzhlíží, připojen bude. Ovšem pouze jako další sdružená značka, nikoliv rovnocenný partner, jak by si asi jeho šéf představoval. To už ale jen spekulujeme...
Spojení s FCA odmítl jak šéf VW Matthias Müller...
...tak prezident GM Dan Ammann
Marchionne tak nadále zůstává sám jako kůl v plotě
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva