Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat chce nahradit zastaralé Punto, ale zatím nemůže. Překážkou je prý větší Tipo
10.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Punto bylo kdysi veleúspěšné mini, v posledních letech však na trhu stále více strádá. Fiat jej nahradit chce, zatím ale není jisté, že k tomu vůbec dojde.
Fiat Punto svého času patřil mezi bestsellery. Byl tak úspěšný, že jako jeden z pouhých pěti vozů dokázal v evropských prodejích pokořit VW Golf a začátkem 90tých let oslovoval takřka 600 tisíc zákazníků ročně. Nástupce sice tohoto úspěchu nedosáhl, nicméně ani v jeho případě se nedalo zpočátku mluvit o propadáku. V posledních letech však Italové zjevně na tento hatchback zapomněli, neboť kupříkladu faceliftu se dočkala pouze indická verze.
Ve světle výše zmíněného asi není překvapením, že Punto v posledních dvou letech v Evropě více než strádá. Loni registrace nepřekročily ani 80 tisíc kusů, na českém trhu pak majitele našlo pouze 151 exemplářů. To při pohledu na ceny startující na sumě 236 900 Kč navíc můžeme považovat za zázrak, zvláště když za danou částku dostáváte 1,2litrový motor s osmiventilovou technikou.
Proč zde o tom ale hovoříme? Důvodem jsou slova Lucy Napolitana, šéfa Fiatu pro Evropu, Střední východ a Afriku. Ten uvedl, že značka „pracuje dnem i nocí“ na tom, aby mohla mít v nabídce nové Punto. Donedávna se přitom tradovalo, že tento model bude nahrazen Fiatem 500 Plus. Kromě změny názvu se měla přesunout také výroba, a sice z Itálie do Polska. Na to samozřejmě v rámci snižování nákladů a tedy zlepšení konkurenceschopnosti ještě dojít může, zajímavější je ovšem zachování označení Punto. Fiat totiž ještě donedávna chtěl úspěch tohoto modelu navýšit právě přiřazením k „pětistovkové“ rodině.
A v čem onen boj spočívá? Napolitano řekl, že „součástí koncernu FCA je šest značek a všechny bojují o investice“. Obhájit tu do nové generace hlavně evropského mini prý není snadné - jde sice o velký segment, Fiat ale nově nabízí Tipo, který za cenu potenciálního Punta nabízí více auta. Zní to logicky, jenže třeba taková Škoda má v nabídce Rapid i Fabii a dobře prodává obojí. Tyto segmenty mají zkrátka trochu jinou klientelu, to ale pravděpodobně u Fiatu ví. Jen si to musí obhájit u vedení koncernu...
Fiat Punto se dočkal faceliftu pouze v případě indické verze, ta evropská strádá čím dál tím více
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
včera - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový elektrický Charger měl dealerům přinést žně kvůli enormnímu zájmu, reálně ho od prvního dne prodávají pod cenou
16.12.2024 - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Unikla podoba chystaného nového SUV od VW. Jestli má tohle zachránit jeho prodeje, pak potěš pánbůh
16.12.2024 - Mercedes řekl víc k novému CLA. Chlubí se dojezdem až 1 270 km, ale jak? Je to trik jako od Horsta Fuchse
16.12.2024 - Opomíjený spoluautor legendárního McLarenu F1 strhal pokus o jeho nástupce, podle něj jde o smutný symbol doby
16.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva