Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat 500L vedle původní pětistovky: takhle vypadal Goliáš po boku Davida (foto)
24.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco původní Fiat 500 neměřil na délku ani tři metry, novodobý Fiat 500L snadno přesahuje metry čtyři. Také je o nějakých 40 cm širší a 30 cm vyšší.
Pokud jste zběhlí v biblických příbězích, pak jistě znáte ten o Davidu a Goliáši. Malý pasáček ovcí se v něm s pouhým prakem v ruce postavil obávanému zápasníkovi, který měl podle některých zvěstí měřit až čtyři metry. Přesto prohrál, načež se David stal králem. Příběh samotný pak od té doby slouží jako symbol vyjadřující nepoměr mezi velkým a malým, přičemž my jej můžeme aplikovat na Fiat 500 a jeho novodobého nástupce.
Kolegové z Carscoops totiž získali fotku zachycující vedle sebe nový Fiat 500L a jeho předchůdce z 50. a 60. let minulého století. Snímek asi nepotřebuje komentář, moderní stroj na něm totiž vypadá jako neskutečný mastodont, za kterým by se schoval i nějaký ten mrakodrap. Ve skutečnosti má přitom přerostlá pětistovka jen 4 140 milimetrů na délku, 1 780 mm na šířku a 1 660 mm na výšku. Přesto působí vedle originálu giganticky.
Mimo tento záběr pak můžeme posloužit i srovnáním regulérních Fiatů 500, i v tomto případě ovšem výsledek vyznívá kladně spíše pro původní provedení. Jelikož je však moderní interpretace základní pětistovky kratší, užší i nižší než verze 500L, nepůsobí tak neohrabaně. Navíc, abychom byli féroví, tak italský hatchback není jediným modelem, který přerostl svého předchůdce.
Obdobným problémem „trpí“ rovněž Mini, které zejména ve své nové generaci a pětidveřovém provedení narostlo až na čtyři metry. Originál oproti tomu jen o chloupek překročil metu tří metrů, pročež tu máme víceméně stejný rozdíl jako u Italů. A vůbec auta rostou jako z vody, nedávné ilustrace to ukazovaly velmi výstižně...



Moderní Fiat 500L působí vedle originálu jako Goliáš vedle Davida
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejčtenější články
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025VW ukázal víc ze svého nového nejlevnějšího modelu ID. Prý bude „vysoce kvalitní”, přesně to z těchto aut čiší
15.2.2025Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy”
16.2.2025Pokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
16.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva