Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari si vzalo úvěr 67,6 miliardy Kč, zalátá jím dluhy mateřského FCA
1.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Separace koníka od koncernu FCA je v plném proudu. Aby ovšem Ferrari mohlo být samostatné, musí přispět do prázdné kasy Sergia Marchionneho.
Italská automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku má za sebou opravdu rušné období. Tím nemyslíme ani tak časté odhalování nových modelů, nýbrž počátek separace od mateřského koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Prvním krokem v tomto ohledu byl vstup Ferrari na newyorskou burzu, kde byly veřejnosti nabídnuty akcie odpovídající desetiprocentnímu podílu. Dalším krokem bude vyrovnání se s dosavadními vlastníky a součástí této operace je i převzetí části dluhů FCA. Ty byly počas existence Ferrari v rámci koncernu i jeho dluhy, při separaci si pak zkrátka jejich část muselo odnést s sebou jako závazek směrem k FCA.
Právě kvůli tomu se Ferrari domluvilo s deseti bankami na půjčce v celkové výši 2,5 miliard Eur (cca 67,6 mld. Kč). Z této sumy dvě miliardy Eur (54,1 mld. Kč) jsou rozděleny na překlenovací a dlouhodobý úvěr, přičemž splatnost prvního má vypršet za 12 měsíců. Ferrari ovšem může využít opce a splatnost o dalších šest měsíců prodloužit. Všeobecně se ovšem počítá s tím, že půjčka bude následně pokryta dlouhodobým úvěrem, jehož splatnost činí 5 let.
Zbývající půlmiliarda Eur (13,5 mld. Kč) je revolvingový úvěr, který počítá s pětiletou splatností. Ferrari přitom počítá, že dané finance budou použity jen občas ke korporátním účelům. Ona vyšší část půjčky je ovšem vyhrazena na zmiňované převzetí části dluhů FCA, tedy jinými slovy na zalátání děr v rozpočtu Sergia Marchionneho. To byl ostatně jeden z důvodů, proč k separaci koníka od FCA koncern přistoupil.
Ferrari pak k celé transakci dodává, že důvěra bankovních domů jasně prokazuje kredibilitu firmy. Dá se přitom předpokládat, že se splacením úvěrů nebudou mít Italové sebemenší problém, zvláště když i nadále vůči zákazníkům nepraktikují přístup „kdo dřív přijde, ten dřív mele“, nýbrž „kdo více zaplatí, ten si jediný zamele“...
Po vstupu na newyorskou burzu nyní Ferrari sáhlo po úvěru, díky němuž pomůže zalátat dluhy FCA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.