Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari opět vyhrožuje odchodem z Formule 1, kvůli pravidlům
15.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od šéfa Ferrari je to trochu ohraná písnička, na její pravdivosti to ale nic nemění. Z F1 se stala technicky neprogresivní ekologická show.
Pes, který štěká, nekouše, chce se říci hned zkraje. Ano, šéf Ferrari Luca di Montezemolo štěká často a nekousl zatím ještě ani jednou, coby součást diplomatické lobby za alespoň zmírnění neustávajících trendů posílajících kdysi jasnou královnu motoristického sportu do kolen ale lze i jeho štěkot brát vážně. Odchodem z Formule 1 kvůli prováděným změnám v pravidlech vyhrožoval již mnohokrát a někteří mohou říci, že to dělá zejména tehdy, když se Ferrari nedaří. Faktem ale je, že ef-jedničky svého neopakovatelného kouzlo dávno pozbyly.
Psali jsme o tom v poslední době několikrát, však si připomeňte doby nejsilnějších monopostů, kdy konstruktéři vytvářeli naprosto jedinečná auta oddaná dosažení nejlepšího času v jednom závodě či kole. Kdy bez jakýchkoli obezliček typu DRS drtil Senna deštivé Monaco a předjel si koho chtěl. Kdy Schumacher rozbíjel pole pomalejších pilotů v Monze a nepotřeboval k tomu ani jeden elektromotor. Kam se tohle všechno podělo? Co je dnes zajímavé na umělých dramatech vytvářených u zeleného stolu s cílem přidat do formulí „nějaká ta předjíždění” a co nejméně nenadálé zvraty? F1 se vždy říkalo cirkus, teprve v posledních letech ale kejkle s bezzubými tygry opravdu připomíná.
Montezemolo to vidí a v rozhovoru pro Wall Street Journal řekl jinými slovy dříve už několikrát vyřčené - F1 dnes není sport, není technologickou líhní a honí se za nesmyslnou efektivitou. „Formule 1 nefunguje. Upadá, protože FIA zapomněla, že lidé se na závody dívají kvůli vzrušení. No tak, nikdo je přece nesleduje kvůli efektivitě,” řekl doslova Montezemolo a stěžoval si i na nemožnost vývoje během sezóny. „Nemůžeme se ani dotknout motoru,” konstatoval a neopomněl zmínit ani jejich nevýrazný zvuk a celkovou nezáživnost letošního závodění. „Lidé se chtějí na závody dívat kvůli zábavě, ne na to, jak řidič šetří palivo nebo pneumatiky. Chtějí je vidět tlačit na pilu od nevidím do nevidím,” dodal. Nejvyšší šéf Ferrari v návaznosti na to přímo neřekl, že by Formuli 1 chtěl opustit, naznačil ale, že by se vzpínající se koník mohl přeorientovat na vytrvalostní závody a nastoupit do nich někdy kolem roku 2020. A že pro Ferrari není reálné účastnit se následně obou závodních sérií současně.
Jak už jsme zmínili, od Montezemola lze taková vyjádření brát hlavně jako tlak na změnu pravidel, která F1 nepochybně strhávají stále níže. FIA by ostatně jeho slova neměla brát na lehkou váhu, neboť jde o jediný tým, který v seriálu setrvává od dob jeho vzniku a nikdo v tuto chvíli nedokáže říci, jestli by Formule 1 bez Ferrari nepozbyla atraktivity pro další masy fanoušků. Na druhou stranu je ale třeba dodat, že mnoho alternativ pro vlastní zviditelnění na závodním poli Maranello nemá - závody jsou podobně restriktivními pravidly stiženy obecně a ty vytrvalostní nejsou tolik divácky atraktivní už ze své podstaty...
Ferrari je v ef-jedničkách už věky a Montezemolo též. Jeho pohledy by FIA neměla brát na lehkou váhu, třebaže to s odchodem ze seriálu až tak vážně myslet nemusí
Zdroj: Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
před 7 hodinami - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 8 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 10 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 11 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva