Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari má cenu skoro 300 miliard Kč. Na prodej ale není a nebude, ríká šéf FCA
8.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle analytiků má italská značka hodnotu 148,5 miliard korun, podle Marchionneho jde o dvojnásobek. Zájemci o koupi však mají smůlu.
Sergia Marchionneho, šéfa koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA), bychom rozhodně nenazvali mluvkou, takové počastování zkrátka a dobře není výstižné. Jde spíše o chodící gejzír slov, který začne prýštit, kdykoli jen dostane příležitost. Když mluví pět minut, vystačí to na pět článků, když mluví celý den, bude se o tom psát nejméně pár týdnů. Nepřekvapí tak, že jeho nový plán pro jednotlivé značky koncernu FCA, který jsme podrobně rozebrali včera, bude mít ještě mnoho doher. O návratu SRT pod křídla Dodge či definitivním konci Lancie už byla řeč, s italsko-americkým koncernem jsme se tím ale opravdu nerozloučili.
Nejnovějším dozvukem je hodnota Ferrari, kterou analytici z Wall Street stanovili na 3,3 až 5,4 miliardy Eur (90,75 až 148,5 miliardy korun). To je ale podle Marchionneho zoufale málo, ve skutečnosti má prý automobilka z Maranella cenu minimálně 10,8 mld. Eur (297 mld. Kč). Je samozřejmě otázkou, která z obou stran má pravdu - ta nás ale ve výsledku zajímat ani nemusí. I kdybychom totiž dané finance měli, Ferrari si koupit nebudeme moci.
Součástí Marchionneho prezentace byl totiž i jeden slide, na kterém bylo jasně zřetelné, že „Ferrari není na prodej“. Jen u toho ovšem šéf koncernu neskončil, neboť podle něj nebude značka se vzpínajícím se koníkem ve znaku k mání nikdy. Což je prohlášení, kterému se dá i nedá věřit - husy, jež zlatá vejce snáší pravidelně a po nichž touží stále více lidí, by se asi zbavoval jen málokdo, na druhou stranu nikdo neví, co se stane za pár let. Ferrari tak dozajista bude součástí Fiatu v nejbližší době, po Marchionneho odchodu ale může mít vedení FCA i jiné představy...

Marchionneho vzkaz zní jasně, Ferrari na prodej není...
...hodnotu značky však odhadl na masivních 297 miliard korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nejnovější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
před 7 hodinamiElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 9 hodinamiLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
před 10 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
před 11 hodinamiI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva