Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari má cenu skoro 300 miliard Kč. Na prodej ale není a nebude, ríká šéf FCA
8.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle analytiků má italská značka hodnotu 148,5 miliard korun, podle Marchionneho jde o dvojnásobek. Zájemci o koupi však mají smůlu.
Sergia Marchionneho, šéfa koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA), bychom rozhodně nenazvali mluvkou, takové počastování zkrátka a dobře není výstižné. Jde spíše o chodící gejzír slov, který začne prýštit, kdykoli jen dostane příležitost. Když mluví pět minut, vystačí to na pět článků, když mluví celý den, bude se o tom psát nejméně pár týdnů. Nepřekvapí tak, že jeho nový plán pro jednotlivé značky koncernu FCA, který jsme podrobně rozebrali včera, bude mít ještě mnoho doher. O návratu SRT pod křídla Dodge či definitivním konci Lancie už byla řeč, s italsko-americkým koncernem jsme se tím ale opravdu nerozloučili.
Nejnovějším dozvukem je hodnota Ferrari, kterou analytici z Wall Street stanovili na 3,3 až 5,4 miliardy Eur (90,75 až 148,5 miliardy korun). To je ale podle Marchionneho zoufale málo, ve skutečnosti má prý automobilka z Maranella cenu minimálně 10,8 mld. Eur (297 mld. Kč). Je samozřejmě otázkou, která z obou stran má pravdu - ta nás ale ve výsledku zajímat ani nemusí. I kdybychom totiž dané finance měli, Ferrari si koupit nebudeme moci.
Součástí Marchionneho prezentace byl totiž i jeden slide, na kterém bylo jasně zřetelné, že „Ferrari není na prodej“. Jen u toho ovšem šéf koncernu neskončil, neboť podle něj nebude značka se vzpínajícím se koníkem ve znaku k mání nikdy. Což je prohlášení, kterému se dá i nedá věřit - husy, jež zlatá vejce snáší pravidelně a po nichž touží stále více lidí, by se asi zbavoval jen málokdo, na druhou stranu nikdo neví, co se stane za pár let. Ferrari tak dozajista bude součástí Fiatu v nejbližší době, po Marchionneho odchodu ale může mít vedení FCA i jiné představy...

Marchionneho vzkaz zní jasně, Ferrari na prodej není...
...hodnotu značky však odhadl na masivních 297 miliard korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva