Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari LaFerrari FXX K Evoluzione: přijde ještě ostřejší LaFerrari, ale ne hned
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě výkonnější varianta LaFerrari s ještě nižší hmotností je jistotou. Podle Marca Geného ale v příštích dvou letech na trh nedorazí.
Striktně okruhové Ferrari LaFerrari FXX K je na světě sotva pár týdnů, přesto se již začíná hovořit o jeho evoluční verzi. Ta je de facto jistotou, obdobný krok totiž automobilka z Maranella udělala také v případě modelů FXX a 599XX. Očekávat tedy můžeme lehkou revizi karoserie, se kterou by mohl dorazit vyšší výkon a s největší pravděpodobností rovněž nižší hmotnost. Otázkou však je, kdy bychom se takového provedení mohli dočkat.
„Nemyslím si, že bychom aktuálně dokázali vůz vylepšit,“ říká k tématu Marc Gené, testovací jezdec značky. Zároveň ovšem dodává, že „bez pochyb něco dorazí. Rozhodně to nebude překvapení, zároveň však takový model nečekám v příštích dvou letech. Životní cyklus vozů, jako je tento, se pohybuje okolo deseti let.“
Gené však naznačuje, že onen v úvodu proklamovaný vyšší výkon není příliš reálný. „Aktuálně je FXX K naladěno na 1 050 koní. Nemyslím si, že by v budoucnu měla auta vyšší výkon. Důraz bude nyní kladen spíše na efektivitu a následně na poměr výkonu a hmotnosti. Hmotnost se totiž v budoucnu stane zásadní veličinou.“
Testovací jezdec italské automobilky pak dodává, že dále se Ferrari zaměří na elektroniku, aerodynamiku a nastavení. Verzi FXX K Evoluzione přitom přirovnává k modelu 458 Speciale, který rovněž dorazil ke konci životního cyklu. A jehož některé komponenty převezme nástupce, což platí také o okruhovém modelu.






Ferrrari LaFerrari FXX K se dočká ostřejšího provedení Evoluzione, to ale hned tak nedorazí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva