Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari HY-KERS 2012: hybridní systém Ferrari vysvětlen i na videu
24.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Největší novince Ferrari pro pekingský autosalon už jsme jeden článek věnovali, více než tisíc slov ale možná řekne jediné video. Právě to pro vás máme dnes.
Ferrari včera v Číně představilo konečnou podobu svého hybridního systému HY-KERS. Může se to zdát banální záležitostí, ale není tomu tak - na rozdíl od stejné nazvaného řešení představeného před dvěma léty v Ženevě již nejde o žádný pokus či koncept, ale o skutečně definitivní ztvárnění systému, který se ještě letos neobjeví v ničem menším než absolutní špičce nabídky značky.
V našem včerejším povídání jsme nový HY-KERS popsali nejlépe, jak bylo s ohledem na tehdy dostupné informace možné, zorientovat se v celkem hutném textu ale nemusí být přinejmenším pro ty méně technicky zdatné úplně jednoduché. I proto Ferrari krátce po premiéře přispěchalo s videem, které fungování celého systému vcelku názorně představuje.
Popisky jsou tedy k dispozici pouze v angličtině, věříme však, že vám i tak následující tříapůlminutový snímek leccos osvětlí. Nejprve zmiňuje již několikrát uvedené, tedy že jde o druhou evoluci hybridního pohonu italské automobilky, přičemž tentokrát je určen pro vozy s motorem umístěným před zadní nápravou. Video dále popisuje jednotlivé části systému, jejich umístění nebo vzájemnou interakci a samozřejmě také celkový přínos.
Je to celkem pěkná podívaná, škoda jen, že ji v závěru degraduje naprosto absurdní proklamace o 40 % snížení emisí CO2, o které se má HY-KERS číslo dvě postarat. Pokud by něco takového měl opravdu dokázat, musel by také snížit spotřebu paliva o 40 %, což je samozřejmě nemožné. Věřili bychom klidně i řadově desítkám procent při určitém stylu jízdy, ale to by vůz také musel disponovat náležitě silným elektromotorem (či spíše elektromotory) coby generátoru elektřiny, které umožnily vracet do pohonu vozu podstatnou část energie jinak zmařené při brzdění. To ale tento KERS zvládne jen těžko.
Snížení spotřeby skoro o polovinu je tak možné leda v ampérovské eurorealitě, tedy zkrátka tak, že spotřeba díky plně nabitým akumulátorům před testem opravdu takto výrazně klesne, o dlouhodobě udržitelné změně nelze hovořit. Že má Opel resp. EU snahu podobným způsobem „oblbovat” masy, to vcelku chápeme, Ferrari by si ale jako výrobce technicky mimořádně vyspělých aut mohlo podobnou přetvářku odpustit.
I přes tuto černou kaňku ale jde o video hodně třech minut vašeho času...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 7 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejčtenější články
Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.