Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari FXX K nechybělo v Mugellu. Brzdy rozžhavilo do ruda, šlehalo plameny (videa)
10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Okruhová verze hybridního hypesportu se pyšní výkonem 1 050 koní či karbon-keramickými brzdami Brembo. Na firemní trati jej doprovodilo i F12tdf.
O víkendové akci Finali Mondiali jsme se zmiňovali již několikráte, zejména v souvislosti s veřejnými premiérami silničního F12tdf a závodních 488 GTE a 488 GT3. Kromě těchto speciálů ovšem na firemním okruhu Mugello nechybělo ani dříve představené Ferrari FXX K, které divákům předvedlo opravdu působivou show. Své karbon-keramické brzdy totiž dokázalo rozžhavit na maximum, kromě toho pak z jeho výfuků kromě působivého zvuku vycházely i nemalé plameny.
Za tímto představením a především rapidním tempem, díky němuž ostatní modely značky vypadaly jako statisté, stojí poladěné ústrojí. To je tvořeno 6,3litrovým atmosférickým dvanáctiválcem, který dává k dobru 860 koní v 9 200 otáčkách a 750 Nm při 6 500 ot./min. Spárován je navíc s elektromotorem naladěným na 190 koní, přičemž celkově soustava produkuje 1 050 koní a 900 Nm. Mimo to motor zvládá 9 250 otáček.
Zmiňované brzdy hybridnímu hypesportu dodalo Brembo, které přední nápravu osadilo kotouči o rozměru 398 mm, vzadu pak najdeme 380milimetrové kousky. Skrývají se přitom za 19palcovými, respektive 20palcovými kovanými koly, jež jsou osazeny pneumatikami o rozměru 285/650 vpředu a 345/725 vzadu. Zmínit můžeme i přední dvojité lichoběžníky či zadní víceprvkovou nápravu.
Vyjma FXX K, které dává na níže přiloženém videu najevo také aktivní aerodynamiku, můžeme posloužit i oficiálními záběry na již zmiňované F12tdf. To se taktéž pyšní 6,3litrovým dvanáctiválcem, jeho výkon však činí „pouze“ 780 koní. K dispozici je v 8 500 otáčkách, točivý moment 705 Nm pak při 6 750 ot./min. Osmdesát procent z něj je však dostupno již od 2 500 otáček.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
včera - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
5.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025
Nejnovější články
- Nové oficiální měření spotřeby plug-in hybridů odhaluje jejich roky trvající lež, elektromobily jsou další na řadě
před 7 hodinami - Někdo o Vánocích odstavil úplně novou, ani nevybalenou Mazdu na opuštěném místě a nikdo neví, proč to udělal
před 9 hodinami - Pokud vám nové Audi A6 připadá otřesné, nejste sami. Slavný designér na něm vidí jedinou pozitivní věc: Autora už vyhodili
před 10 hodinami - Jako had, který vždy odněkud vyskočí a uštkne: Ikonická Zmije se jako nová prodává i 7 let po konci výroby
včera - Nechutně otylé nové BMW M5 ve sprintech ukázalo svou marnost, s vybitými baterkami dostane kouř od o generaci starších aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva