Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari FXX K nechybělo v Mugellu. Brzdy rozžhavilo do ruda, šlehalo plameny (videa)
10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Okruhová verze hybridního hypesportu se pyšní výkonem 1 050 koní či karbon-keramickými brzdami Brembo. Na firemní trati jej doprovodilo i F12tdf.
O víkendové akci Finali Mondiali jsme se zmiňovali již několikráte, zejména v souvislosti s veřejnými premiérami silničního F12tdf a závodních 488 GTE a 488 GT3. Kromě těchto speciálů ovšem na firemním okruhu Mugello nechybělo ani dříve představené Ferrari FXX K, které divákům předvedlo opravdu působivou show. Své karbon-keramické brzdy totiž dokázalo rozžhavit na maximum, kromě toho pak z jeho výfuků kromě působivého zvuku vycházely i nemalé plameny.
Za tímto představením a především rapidním tempem, díky němuž ostatní modely značky vypadaly jako statisté, stojí poladěné ústrojí. To je tvořeno 6,3litrovým atmosférickým dvanáctiválcem, který dává k dobru 860 koní v 9 200 otáčkách a 750 Nm při 6 500 ot./min. Spárován je navíc s elektromotorem naladěným na 190 koní, přičemž celkově soustava produkuje 1 050 koní a 900 Nm. Mimo to motor zvládá 9 250 otáček.
Zmiňované brzdy hybridnímu hypesportu dodalo Brembo, které přední nápravu osadilo kotouči o rozměru 398 mm, vzadu pak najdeme 380milimetrové kousky. Skrývají se přitom za 19palcovými, respektive 20palcovými kovanými koly, jež jsou osazeny pneumatikami o rozměru 285/650 vpředu a 345/725 vzadu. Zmínit můžeme i přední dvojité lichoběžníky či zadní víceprvkovou nápravu.
Vyjma FXX K, které dává na níže přiloženém videu najevo také aktivní aerodynamiku, můžeme posloužit i oficiálními záběry na již zmiňované F12tdf. To se taktéž pyšní 6,3litrovým dvanáctiválcem, jeho výkon však činí „pouze“ 780 koní. K dispozici je v 8 500 otáčkách, točivý moment 705 Nm pak při 6 750 ot./min. Osmdesát procent z něj je však dostupno již od 2 500 otáček.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva